جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حامد الموسوی نماینده فراکسیون بدر عراق

حوزه/ حامد الموسوی، فراکسیون های سیاسی شیعه را به تشکیل جلسه برای تعیین نخست وزیر آینده دعوت کرد و افزود: درگیری های رهبران شیعه آنان را به اقلیت تبدیل کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حامد الموسوی نماینده فراکسیون بدر عراق، فراکسیون های سیاسی شیعه را به تشکیل جلسه برای تعیین نخست وزیر آینده دعوت کرد و افزود: درگیری های رهبران شیعه آنان را به اقلیت تبدیل کرده است.

وی اشاره کرد: وضعیت عراق پیچیده و بحرانی است و حوادث اخیر از بسته شدن افق سیاسی و شکست تشکیل دولت انتقال، خطرساز بودن وضعیت کنونی را ثابت می کند و ما کاملاً در آستانه پرتاگاه قرار داریم، بحران اقتصادی ملموس است و اقتصاد عراق را تهدید کرده و نسبت به بحران مالی شدید هشدار می دهد. 

وی ادامه داد: وضعیت امنیتی نیز تعریف چندانی ندارد و ویروس کرونا به عراق رسیده و تمامی نهاد های دولتی و شهروندان در حالت اورژانسی و نگرانی قرار داده و باعث مشکلات اقتصادی و اجتماعی شده است. در مقابل همه این ها برخی درگیری ها، وحدت ساختار شیعه را تضعیف کرده که این مسئله برای ادامه روند سیاسی بسیار خطرناک است.

الموسوی با بیان اینکه این درگیری های ویرانگر میان رهبران شیعه، قشر بزرگ شیعه را به اقلیت بی تأثیر تبدیل کرده است، گفت: ای نمایندگان و مقامات شیعه! مرجعیت و استان های شما که در آن فقر، بیکاری و نبود خدمات و امنیت بالا گرفته، از شما توقع موضع گیری مسئولانه دارد. بیایید با با هم متحد شویم و در آغاز هفته آینده یک نشست بزرگ با حضور نمایندگان شیعه برگزار کنیم تا نخست وزیر آینده را مطابق دیدگاه مرجعیت و منافع عالی تمامی عراقی ها انتخاب کنیم.

نماینده فراکسیون بدر تصریح کرد: نباید به هیچ کس اجازه بدهیم که قانون اساسی را نقض یا از تظاهرات و رنج های مردم سوء استفاده کند تا به حق شیعه دست یابد؛ چرا که اگر فراکسیون بزرگتر نبود، معرفی نامزد نخست وزیر تنها منحصر در قشر بزرگتر (شیعه) می شود، پس تمامی قدرت های سیاسی شیعه باید به مسئولیت همگرایی و همبستگی عمل کرده و نامزد نخست وزیری را مطابق ماده ۷۹ قانون اساسی به رئیس جمهور معرفی کنند و رئیس جمهور بدون تأخیر و مطابق قانون او را مکلف کند.

وی ادامه داد: ای شرکای ما! منافع حزبی، جنگ بر سر قدرت، سهمیه خواهی و درگیری بر سر مناصب کافی است. به زمان و تعلل در امور دل نبندید که عراقی ها از فساد، سهمیه خواهی و غنیمت طلبی خسته شدند و استمرار امور بر این منوال به مرگ تدریجی عراق و نابودی مؤسسات آن منجر می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha