پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هادی العامری رئیس ائتلاف فتح

حوزه/ هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق در مراسم سالگرد شهید آیت الله سید محمد باقر حکیم که به روز شهید نامگذاری شده و چهلم فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس برگزار شد، سخنرانی کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،  هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق در مراسم سالگرد شهید آیت الله سید محمد باقر حکیم که به روز شهید نامگذاری شده و چهلم فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی گفت: سردار قاسم سلیمانی به معنای کامل کلمه یک مرد انقلابی بود و ابو مهدی المهندس که در کنار شهید سلیمانی به شهادت رسید، در روند سیاسی عراق مشارکت داشت و به تمامی دولت ها کمک کرد.

رئیس ائتلاف فتح خواستار بازنگری در روند سیاسی و قانونی اساسی عراق شد و تأکید کرد: تمامی فراکسیون های سیاسی به توفیق علاوی اجازه دادند تا وزیران خود را خارج از چارچوب سهمیه بندی انتخاب کند.

العامری اشاره کرد: انتخاب توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر عراق با موافقت تمامی اقشار و گروه ها انجام گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: فراکسیون های سیاسی در انتخاب دولت جدیدی که بتواند اقتدار دولت را بازگرداند و امنیت را فراهم و انتخابات زود هنگام را اجرایی کند، جدّی هستند.

العامری انتخابات زود هنگام را یکی از راه های بازگرداندن اعتماد به روند سیاسی دانست و از گروه های سنی و کردی خواست برای عبور از این مسیر خطرناک همکاری کنند.

وی خواستار بازنگری مجدد در روند سیاسی و اصلاح قانون اساسی عراق و تبدیل نظام از پارلمانی به ریاست جمهوری شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha