پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاطع الرکابی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق

حوزه/ کاطع الرکابی عضو ارشد ائتلاف دولت قانون از حمایت این ائتلاف با اجرای انتخابات زود هنگام در کشور خبر داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کاطع الرکابی عضو ارشد ائتلاف دولت قانون از حمایت این ائتلاف با اجرای انتخابات زود هنگام در کشور خبر داد.

وی در گفتگویی مطبوعاتی گفت: ائتلاف دولت قانون از منادیان اجرای انتخابات زود هنگام در عراق برای رهایی از بسیاری از امور منفی که در دولت های سابق وجو داشت، از جمله سهمیه بندی بوده است.

الرکابی تصریح کرد: ائتلاف دولت قانون از اقدام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی حمایت می کند.

عضو ارشد ائتلاف دولت قانون بیان داشت: چند شرطی باید تحقق یابد تا انتخابات به صورت شایسته برگزار شود؛ از جمله آنها کمسیاریای عالی انتخابات و راه های آمادگی آن از نظر ساماندهی به وضعیت داخلی و از نظر حمایت لجستیک و آموزشی در زیر شاخه های مرکزی و استانی آن است و همچنین ضرورت تأمین اعتبارات مالی لازم برای انتخابات، به ویژه که کشور در شرایط بسیار سخت مالی به سر می برد و اینکه دولت باید تمامی نیاز های کمیساریای عالی را فراهم کند.

وی اشاره کرد: یک شرط بسیار مهمی در خصوص انتخابات زود هنگام وجود دارد و آن تکمیل قاون انتخابات عراق است که همچنان بر سر آن جنجال و بحث وجود دارد و تصمیم قطعی در خصوص آن گرفته نشده است.

کاطع الرکابی با بیان اینکه اختلافاتی در دیدگاه ها در خصوص قانون انتخابات وجود دارد، تأکید کرد: اگر این شرایط حاصل شد، انتخابات شایسته ای در پی خواهد داشت و آمادگی برای آن بهتر می شود، امّا اگر خلاف آن صورت گیرد، دوباره مشکلات بزرگتری به بار خواهد آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha