پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد البلداوی نماینده فراکسیون صادقون عراق

حوزه/ محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح پیش بینی کرد که جلسه اعطای رأی اعتماد به دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق که قرار است امروز برگزار شود، تا فردا به تعویق می افتد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح پیش بینی کرد که جلسه اعطای رأی اعتماد به دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق که قرار است امروز برگزار شود، تا فردا به تعویق می افتد.

وی در گفتگو با رسانه های دولتی عراق گفت: تا الان هیچ توافق نهایی در خصوص کابینه وزارتی دولت و هیچ توافق نهایی میان قدرت های سیاسی درباره اعطای رأی اعتماد به دولت الکاظمی یا عدم اعطای آن وجود ندارد.

البلداوی با بیان اینکه اختلافات بر سر برخی از نامزدهای کابینه وزارتی پابرجاست، گفت: تاکنون تکلیف کابینه هایی که بر سر آن اختلاف وجود دارد، مشخص نشده و نامزد های این وزارت ها تغییر پیدا نکرده است. توافق بر سر جایگزین ها انجام نمی گیرد و پیوسته تغییر می کنند.

قرار است مجلس نمایندگان عراق امشب جلسه اعطای رأی اعتماد به دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق را برگزار کند.

عضو فراکسیون فتح: موضع ما در خصوص دولت الکاظمی یکپارچه خواهد بود

محمد الغبان رئیس فراکسیون فتح در بیانیه ای گفت: ائتلاف فتح منسجم است و موضع آن در خصوص دولت مصطفی الکاظمی و نامزد های کابینه آن یکپارچه و متحد خواهد بود و این موضع با اختلاف نظر فراکسیون های زیر نظر ائتلاف فتح و نمایندگان فراکسیون های این ائتلاف در تعارض نیست.

شایان ذکر است که "کاطع الرکابی" عضو مجلس نمایندگان عراق وابسته به ائتلاف دولت قانون پیشتر گفته بود که فراکسیون های سیاسی مانع تشکیل جلسه رأی  اعتماد به دولت الکاظمی خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه فراکسیون های دولت قانون، ائتلاف ملّی و طرف هایی از ائتلاف فتح مانع تشکیل جلسه رأی اعتماد به دولت الکاظمی خواهند شد، افزود: تشکیل دولت  الکاظمی با سختی هایی مواجه است.

الرکابی تصریح کرد: دولت قانون از آغاز مذاکره با الکاظمی و گروه های شیعی را رها نکرده است، امّا این مذاکرات به بن بست خورد. ائتلاف دولت قانون تأکید دارد که نامزد از شایستگی، پاکدستی و مقبولیت برخوردار باشد و همه طرف ها با آن موافق باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha