جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اسعد المرشدی نماینده جریان حکمت عراق

حوزه/ اسعد المرشدی نماینده جریان حکمت عراق، دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق را دولت سهمیه بندی محض خواند و گفت: تشکیل دولت الکاظمی در گرو پایان و حل بحران دولت اقلیم کردستان و بغداد است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسعد المرشدی نماینده جریان حکمت عراق دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق را دولت سهمیه بندی محض خواند و گفت: تشکیل دولت الکاظمی در گرو پایان و حل بحران دولت اقلیم کردستان و بغداد است.

وی با بیان اینکه حل بحران دولت اقلیم کردستان و بغداد زمینه را برای تشکیل دولت مصطفی الکاظمی فراهم خواهد کرد، افزود: تمامی فراکسیون های سیاسی به سهمیه خود دست یافتند و یک سهمیه بندی آشکار انجام گرفت.  الکاظمی راه را برای فراکسیون ها کاملاً باز گذاشت تا شرایط خود را برای وی دیکته کنند بر خلاف محمد توفیق علاوی نخست وزیر مکلف سابق که با دیکته های فراکسیون های سیاسی در انتخاب کابینه وزارتی مخالفت کرد و در نتیجه دولت او مورد قبول واقع نشد.

 المرشدی تأکید کرد: الکاظمی تسلیم شروط فراکسیون های سیاسی به ویژه فراکسیون هایی که آن را به عنوان نخست وزیری معرفی کردند، شد.

وی ادامه داد: قدرت های کُرد و سنّی به صورت علنی وزیران خود را در دولت آینده معرفی کرده و آن را حق سیاسی برای خود بر شمردند.

شایان ذکر است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف عراق در جلسه ای که روز پنج شنبه برگزار شد، لیست اسامی نامزد های کابینه وزارتی را به قدرت های سیاسی تقدیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha