سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
"حنین القدو" نماینده ائتلاف فتح عراق

حوزه/ حنین القدو نماینده ائتلاف فتح عراق تأکید کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلّف عراق با موانع و چالش هایی مواجه است که احتمال دارد مانع تشکیل دولت و دستیابی آن به کسب رأی اعتماد از اعضای مجلس نمایندگان شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حنین القدو نماینده ائتلاف فتح عراق تأکید کرد: مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلّف عراق با موانع و چالش هایی مواجه است که احتمال دارد مانع تشکیل دولت و دستیابی آن به کسب رأی اعتماد از اعضای مجلس نمایندگان شود.

وی با بیان اینکه روند تشکیل دولت همچنان با مجموعه از موانع و شروط مواجه است که از سوی قدرت های سیاسی به نخست وزیر تحمیل خواهد شد، افزود: ائتلاف کردستان دو شرط دارد که شرط اول شامل سهمیه اقلیم کردستان در بودجه و اجرای ماده ۱۴۰ در کرکوک و همچنین کسب مناصب وزارتی است و شرط دوم: توافق اکثریت قدرت های شیعه بر سر نامزد نخست وزیری، صرف نظر از شخصیت نامزد یا گرایش سیاسی وی است.

 القدو با اشاره به اینکه قدرت های سنّی خواستار حق و حقوق انتخاباتی و مجموعه از وزارت ها هستند، تصریح کرد: در سایه این شروط و این اوضاع و فروپاشی قدرت های شیعه، مصطفی الکاظمی با مجموعه از محدودیت ها، شروط و چالش هایی مواجه است که احتمال دارد نگذارند به تشکیل دولت و دستیابی به رأی اعتماد اعضای مجلس نمایندگان عراق منتهی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha