شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مصطفی الکاظمی

حوزه/ علی الوائلی تحلیلگر سیاسی عراق با بیان اینکه آمریکا منتظر تشکیل کابینه دولت مصطفی الکاظمی است تا پروژه جدید خود در عراق را آغاز کند، افزود: نشست ماه ژوئن آینده در راستای تحمیل حضور آمریکا در عراق براساس یک توافق نامه جدید برگزار می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی الوائلی تحلیلگر سیاسی عراق با بیان اینکه آمریکا منتظر تشکیل کابینه دولت مصطفی الکاظمی است تا پروژه جدید خود در عراق را آغاز کند، افزود: نشست ماه ژوئن آینده در راستای تحمیل حضور آمریکا در عراق براساس یک توافق نامه جدید برگزار می شود.

وی اشاره کرد: آمریکا به عادل عبد المهدی نخست وزیر مستعفی عراق اعلام کرده که در ماه ژوئن نشستی با عراق خواهد داشت و اکنون برای یک توافق نامه جدید که برای آن برنامه ریزی کرده، آماده می شود.

الوائلی افزود: آمریکا تلاش می کند مصوبه مجلس نمایندگان عراق در خروج نیروهای بیگانه را دور بزند، لذا تلاشش بر این است که برای ابقای نیروهای ائتلاف بین المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش در داخل عراق، بهانه های جدیدی درست کند تا از آن در مقابل جامعه بین الملل استفاده نماید.

تحلیلگر سیاسی عراق تصریح کرد: کاخ سفید منتظر تشکیل دولت مصطفی الکاظمی است تا پروژه جدید خود در عراق را آغاز کند، لذا تلاش می کند که خود را بر تصمیمات سیاسی مسلط و تحمیل کند و اگر الکاظمی با توافق نامه های جدید در خصوص باقی ماندن نیرو های آمریکایی مخالفت کند، دست به آشوب انگیزی بزند و منصب الکاظمی را مورد تهدید قرار بدهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha