پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق

حوزه/ علی الوائلی تحلیلگر سیاسی عراق گفت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هیچ راهی جز اخراج نیرو های آمریکایی ندارد و قبل از مذاکره با آمریکا باید در این خصوص تعیین تکلیف کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی الوائلی تحلیلگر سیاسی عراق با بیان اینکه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق هیچ راهی جز اخراج نیرو های آمریکایی و اجرای مصوبه مجلس نمایندگان ندارد، اشاره کرد: الکاظمی اگر قبل از حضور در جلسه مذاکره با طرف آمریکایی، در خصوص خروج نیرو های آمریکایی تعیین تکلیف نکند، با فشار سیاسی بزرگی مواجه خواهد شد.

الوائلی گفت: بیشتر فراکسیون های سیاسی به ویژه فراکسیون های شیعه در رسیدن الکاظمی به نخست وزیری نقش به سزایی داشته اند و همین فراکسیون ها با حضور آمریکا در عراق مخالف اند و در داخل مجلس نمایندگان به خروج آن رأی دادند.

وی افزود: مصطفی الکاظمی در برابر مسئولیتی است که باید قبل ماه ژوئن آینده در جهت اجرای مصوبه مجلس نمایندگان به آن عمل کند، به ویژه که آمریکا ماه ژوئن آینده را به عنوان موعد اجرای مذاکرات و نشست با عراق در خصوص آینده نیرو های خود در کشور تعیین کرده است.

تحلیلگر سیاسی عراق با اشاره به اینکه طرف آمریکایی با الکاظمی و دولت آن از در دوستی در آمده و آن را به ابقای نیرو های آمریکایی در عراق تشویق می کند، گفت: اگر الکاظمی با خواسته و تصمیم فراکسیون های سیاسی مخالفت کند، تنش زیادی با این فراکسیون ها خواهد داشت.

وی در پایان بیان داشت: اگر دولت مصطفی الکاظمی خلاف تصمیمات فراکسیون هایی که وی را بر سر کار آورده اند، عمل کند، شاید دولت الکاظمی به سرنگونی تهدید شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha