چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق

حوزه/ صباح الطائی با بیان اینکه دولت مصطفی الکاظمی هیچ توجیهی برای ابقای نیروهای بیگانه در داخل عراق ندارد، اشاره کرد: این نیروها گاه‌گاهی مرتکب جنایت می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صباح الطائی تحلیلگر سیاسی عراق با بیان اینکه دولت مصطفی الکاظمی هیچ توجیهی برای ابقای نیرو های بیگانه در داخل عراق ندارد، اشاره کرد: این نیرو ها گاه گاهی مرتکب جنایت هایی می شوند و به دور از چشم نیرو های امنیتی به ویژه در مناطق بیابانی از تروریست ها حمایت می کنند.

وی افزود: علی رغم حمایت برخی از طرف های سیاسی از ابقای نیرو های بیگانه در عراق، مصوبه مجلس نماینده عراق، دولت را به اخراج این نیرو ها ملزم می کند.

الطائی تصریح کرد: خروج نیرو های بیگانه از برخی پایگاه های نظامی به معنی اجرای مصوبه پارلمان نیست، بلکه به معنی خروج تاکتیکی برخی پایگاه ها دور از مراکز شهر است.

این تحلیلگر سیاسی  با اشاره به اینکه دولت هیچگونه توجیهی در خصوص ابقای نیرو های بیگانه در داخل عراق ندارد، بیان داشت: دولت باید در خصوص آینده حضور نیرو های بیگانه در داخل عراق به مجلس نمایندگان توضیح دهد؛ چرا که همگی به توانایی نیرو های امنیتی در حفظ امنیت کشور اعتراف دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha