پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق از تیم مذاکره کننده با ایالات متحده آمریکا خواست، مذاکرات بغداد و واشنگتن به پایان حضور نیرو های آمریکایی در اراضی عراقی منجر شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق از تیم مذاکره کننده با ایالات متحده آمریکا خواست، مذاکرات بغداد و واشنگتن که قرار است ماه ژوئن آینده برگزار شود به پایان حضور نیرو های آمریکایی در اراضی عراقی منجر شود.

وی افزود: التزام مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به اجرای مصوبه مجلس نمایندگان عراق در اخراج تمامی نیرو های بیگانه از جمله نیرو های آمریکایی، لازم الاجراست و باید این مسئله در مذاکرات آینده، پایه و اساس مذاکره با طرف آمریکایی قرار گیرد.

عضو کمیته امنیت مجلس ادامه داد: روابط دولت عراق با طرف آمریکایی میتوانید از طریق تبادل اطلاعات و تجهیز ارتش به اسلحه باشد، به این شرط که تنها به تسلیحات آمریکا اکتفا نشود و منابع سلاح ها متعدد و از کشور های مختلف منطقه و جهان باشد.

سرلشکر عبد الکریم خلف سخنگوی فرمانده سابق نیرو های مسلح پیشتر گفته بود که دولت در اجرای تصمیمات مجلس نمایندگان به ویژه خروج کامل نیرو های آمریکایی بر اساس توافق میان دو کشور جدّی است و عراق در ماه ژوئن آینده در خصوص خروج کامل نیرو ها با ایالات متحده آمریکا مذاکره خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha