جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 969874
۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۲
نیرو های آمریکایی در عراق

حوزه/ کمیته هماهنگی گروه های مقاومت عراق خواستار خروج کامل نیرو های آمریکایی از عراق شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیته هماهنگی گروه های مقاومت  عراق خواستار خروج کامل نیرو های آمریکایی از عراق شد و تأکید کرد: مربیان آمریکایی و نیرو های ائتلاف بین المللی شکست بزرگی خوردند و موجب فروپاشی تمامی نهاد های امنیتی و نظامی شد.

گروه های مقاومت در واکنش به مذاکره عراق و  آمریکا و مسئله خروح نیرو های آمریکا و پایان اشغالگری آن در عراق، بر شروط مقاومت تأکید کرد و گفت: مقاومت هرگز اجازه نمی دهد که یک سرباز با هر ویژگی یا بهانه یا توجیهی در عراق باقی بماند و ادامه حضور آن به معنی تحقق منافع خبیث آن در کشور ماست.

مقاومت عراق، وظیفه اساسی نیروی هوایی آمریکا در عراق را دفاع از امنیت رژیم اسرائیل و نفوذ و سنگ اندازی در عملکرد نهاد های امنیتی عراق و جاسوسی علیه گروه های مقاومت و زیر نظر گرفتن تحرکات دانست و گفت: آمریکا برای محدود کردن حشد الشعبی و هدف قرار دادن آن تلاش می کند.

گروه های مقاومت عراق در این بیانیه تأکید کرد: موافقت با خروج نیرو های آمریکایی باید از سوی طرف آمریکایی نیز انجام گیرد و مثل مذاکره سابق یک طرفه و تنها توسط عراق نباشد؛ چرا که آمریکا هایی که به فریب و عدم التزام به توافقنامه ها معروف هستند.

مقاومت عراق بر ضرورت تشکیل یک کمیته پارلمانی با موافقت نخست وزیر تأکید کرد و افزود: وظیفه این کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه آمریکا و عراق در خروج کامل نیرو های آمریکایی، نیرو های ائتلاف بین المللی و نیرو های ناتو است.

گروه های مقاومت در پایان گفت: گروه های مقاومت پایبندی خود را به آنچه از آن خواسته شده اعلام می کند، امّا اگر برخلاف توافقنامه عمل شود، مقاومت عراق با هر نیروی نظامی بیگانه به عنوان اشغالگر برخورد خواهد کرد و به مبارزه تا پاکسازی کشور از لوث وجود اشغالگران ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha