چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح عراق

حوزه/فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح عراق تأکید کرد: مذاکراتی که در نیمه ماه ژوئن جاری بین ایالات متحده آمریکا و دولت عراق برگزار خواهد شد، در خصوص حضور نظامی آمریکا در عراق تعیین تکلیف خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح عراق تأکید کرد: مذاکراتی که در نیمه ماه ژوئن جاری بین ایالات متحده آمریکا و دولت عراق برگزار خواهد شد، در خصوص حضور نظامی آمریکا در عراق تعیین تکلیف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق ملزم به اجرای مصوبه پارلمان سابق در اخراج نیرو های بیگانه از کشور است، افزود: اخراج نیرو های بیگانه، یک تصمیم نهایی است که به هیچ عنوان نمی توان از آن برگشت و اجرایی نکرد.

جابر در ادامه با اشاره به اینکه مذکرات واشنگتن و بغداد در ماه ژوئن جاری، تکلیف حضور نظامی آمریکا در عراق را تعیین خواهد کرد، تصریح کرد: دولت عراق گفتگو هایی را برای تعیین ساز و کار اخراج نیرو های بیگانه از کشور انجام خواهد داد.

شایان ذکر است که محمد البلداوی نماینده ائتلاف فتح پیشتر نسبت به اقدام مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در اعمال فشار علیه شخصیت ها و طرف های سیاسی برای تعین تکلیف پرونده ابقای نیرو های آمریکا در داخل عراق قبل از برگزاری مذاکرات واشنگتن و بغداد، هشدار داده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha