شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عراق

حوزه/ علی الزبیدی، تأکید کرد: حضور پایگاه های نظامی آمریکا در داخل عراق هیچ خدمتی به این کشور نخواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی الزبیدی، عضو ارشد ائتلاف الفتح عراق با تاکید بر اینکه حضور پایگاه های نظامی آمریکا در داخل عراق هیچ خدمتی به این کشور نخواهد کرد، گفت: ایالات متحده آمریکا بر موضوع دلار فشار وارد می کند تا این مبانی را بر همه تحمیل کند.

الزبیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: اگر دولت از طریق جمع‌آوری پول از فروش مستقیم نفت در بانک‌های عراق، برای دستیابی به حاکمیت اقتصادی تلاش نکند، حاکمیت امنیتی و سیاسی حاصل نخواهد شد.

وی اشاره کرد: دولت موظف است به سمت پایان دادن به هیمنه و سلطه واشنگتن بر بسیاری از پرونده های کشور حرکت کند.

این عضو ائتلاف الفتح با بیان اینکه حرکت مجلس نمایندگان به سمت پایان دادن به حضور نظامی و به اصطلاح مستشاران نظامی از ضروریات دوره آینده است، افزود: ایالات متحده آمریکا برای اعمال این قوانین نظامی، بر دلار یا مسائل دیگر فشار می آورد.

الزبیدی در پایان سخنان خود گفت: حضور پایگاه های نظامی آمریکا در داخل عراق به هیچ وجه خدمتی به کشور نخواهد کرد و ادامه تحمیل پایگاه های نظامی، نیروهای رزمی و به اصطلاح مستشاران نظامی واشنگتن، مشکلات زیادی را برای این کشور ایجاد خواهد کرد.

ابراهیم السکینی عضو ارشد ائتلاف دولت قانون ضمن تاکید بر اینکه نام مربیان و مستشاران نقابی بر نیروهای رزمی آمریکایی است، از دولت خواسته بود تا به نقض پرونده مستشاران نظامی در پایگاه های آمریکایی در عراق پایان دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha