یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نیرو های آمریکایی

حوزه/ ثائر الجبوری، دلیل تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق را عدم همبستگی سیاسی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ثائر الجبوری، نماینده مجلس نمایندگان عراق، روز دوشنبه دلیل تداوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق را عدم همبستگی سیاسی دانست.

الجبوری در گفت‌وگو با خبرگزاری معلومه با بیان اینکه عدم دستیابی عراق به حاکمیت کامل مانع بزرگی برای خروج نیروهای خارجی از داخل کشور است و اشاره کرد: ایالات متحده آمریکا در جزئیات بیشتر پرونده‌ها دخالت می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که تلاش‌های واقعی و حقیقی انجام شود، مردم عراق می‌توانند حضور رزمی آمریکا را از پایگاه‌های نظامی خارج کنند.

نماینده مجلس عراق بیان داشت: هیچ همبستگی و اجماع سیاسی از سوی اکثر نیروهای سیاسی برای بیرون راندن نهایی و همیشگی اشغالگر وجود ندارد.

این نماینده مجلس در پایان سخنان خود گفت: طرف‌هایی وجود دارند که با ارائه بهانه‌های سخیفی که هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند، بر ادامه حضور نیروهای رزمی آمریکایی در داخل خاک عراق تاکید دارند.

در همین راستا مرکز مطالعات راهبردی، مجلس را به ضعف در مورد نقض قوانین توسط پایگاه های نظامی آمریکا علیه نیروهای رسمی حشد الشعبی متهم کرد و پرسید: چه چیزی مانع از اتخاذ موضع قاطعانه در برابر نقض قوانین و اعمال فشار بر دولت برای پایان دادن به جنگ می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha