یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست پژوهشی

حوزه / معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان گفت: با توجه به آگاهی از برخی مسائل و مشکلات که در جامعه کنونی وجود دارد و مشغله فراوان انسان‌ها، اما نباید هرگز دست از مطالعه کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست پژوهشی با موضوع اهمیت مطالعه از منظر مقام معظم رهبری، با حضور خانم سمیرا قاسمی معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان امروز در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

در این نشست خانم قاسمی در ابتدا اظهار داشت: با توجه به آگاهی از برخی مسائل و مشکلات که در جامعه کنونی وجود دارد و مشغله فراوان انسان‌ها، اما نباید هرگز دست از مطالعه کشید.

وی گفت: از کمترین زمان‌ها برای مطالعه استفاده کنید، همانطور که مقام معظم رهبری خودشان بارها در بیاناتشان به مطالعه کتاب در هر شب اشاره کردند.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به مطالعه شبانه مقام معظم رهبری پی می‌بریم که این امر از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

معاون آموزش مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) سنجان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره پژوهش و کتاب و کتابخوانی می‌فرمایند: باید یکی از ارکان زندگی، خانواده‌ها و جامعه اسلامی، پژوهش و کتاب باشد، در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و رجال بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده‌اند.

وی اظهار کرد: به همین میزان که رهبری برای فرهنگ کتابخوانی اهمیت قائل شده‌اند اما از کمرنگ شدن این فرهنگ هم صحبت نموده‌اند، وضعیت کتابخوانی در کشور ما مطلوب نیست و مقام معظم رهبری ناراحتی خود را از این مسأله ابراز نموده‌اند.

قاسمی یادآور شد: بسیاری از افراد در جامعه دنبال کننده منویات مقام معظم رهبری هستند، اما اگر اندوه ایشان از وضع مطالعه برای این افراد مهم است باید تغییری در شیوه مطالعه خود ایجاد کنند و همانطور که رهبر جامعه اسلامی از ما خواسته است، باید علم را با معنای کامل آن به عنوان یک جهاد دنبال کنیم و به دنبال نشر آن در جامعه باشیم و این از وظایف خطیر ما طلاب می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha