چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1123299
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
نشست اخلاقی

حوزه/ استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه گفت : حضرت زهرا (س) از چنان مقامی در پیشگاه خداوند متعال برخوردار است که به‌ نوعی می‌توان ایشان را محور خلقت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) همراه با نشست اخلاقی با حضور خانم مؤذنی استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه و ذکر مصیبت خانم صوفی و با حضور طلاب و بانوان این شهرستان در مدرسه علمیه کوثر برگزار شد.

خانم موذنی ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت زهرا (س) از چنان مقامی در پیشگاه خداوند متعال برخوردار است که به‌ نوعی می‌توان ایشان را محور خلقت دانست.

وی گفت: در صلوات خاصه حضرت زهرا (س) می‌گوییم خدایا دورد فرست بر فاطمه و پدرش و همسرش و فرزندانش و در سری که در نهاد ایشان است، زیرا حضرت زهرا (س) محور است و نه تنها در خانواده بلکه محور عالم وجود امکان هستند و وقتی کسی محور شد شایسته است که الگو قرار بگیرد.

موذنی تصریح کرد: امام زمان(عج) می‌فرمایند: دختر رسول خدا، حضرت زهرا(س) برای من الگوی شایسته و پسندیده‌ای است و لذا اگر برای ایشان الگو هستند پس برای ما به طور اولی باید الگو باشند.

وی با استناد به صلوات حضرت در فراز اول که می‌فرماید درود فرست بر فاطمه و پدرش، چه رابطه ی صمیمی و خوبی بین دختر و پدر بوده است، گفت: به قدری روابط آن حضرت با رسول اکرم (ص) صمیمانه است که پیامبر(ص) می‌فرمایند پدر به قربانت شود و بعد فوت مادر آرامش بخش پدر بود در سختی‌ها.

استاد حوزه علمیه افزود: در همه زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، خانوادگی و سیاسی، باید به محور عالم هستی یعنی حضرت زهرا (س) متصل شد و به ایشان متوسل شد.

وی یادآور شد : ملا علی همدانی می گفتند که هر کس به عدد ابجد اسم زهرا(س) ۵۳۰ بار در یک مجلس صلوات حضرت زهرا (س) (اللهُمَ صلِ علی فاطمةَ وَ أَبیِها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما أحَاطَ بِهِ عِلمُک) را بفرستد رد خور ندارد که حاجتش روا نشود البته اگر به صلاحش باشد.

حضرت زهرا (س) محور خلقت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha