شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر ما بخواهیم بدترین دشمنان خدا را در یک کلمه بیان کنیم، آن‌ها مستکبران هستند؛ یکی از شاخه‌ها و ریشه‌های مهم مستکبران، یهودیان صهیونیستی اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در محفل انس با قرآن جمعی از دانش‌آموزان که در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، اظهار کرد: چند سال پیش یمن مثل غزه مورد حملات موشک قرار می‌گرفت و آمریکایی‌ها و سعودی‌ها یمن را بمباران می‌کردند، در آن ایام خبرهای بسیاری از کشته‌شدگان مردم علی‌الخصوص کودکان می‌شنیدیم، چقدر خانه‌ها را روی سر صاحبانشان خراب می‌کردند و مردم زیر آوار می‌ماندند و به شهادت می‌رسیدند.

وی ادامه داد: در میانمار چقدر مردم را قتل‌عام کردند، مسلمان‌ها را به شهادت رساندند، در افغانستان نیز سال‌های زیادی مردم را کشتند، در پاکستان نیز بمباران و کشتار انجام می‌دادند، در عراق هم بسیاری مسلمان‌ها را به شهادت رساندند و در سوریه هم خرابکاری‌های زیادی به بار آوردند و بلاهای زیادی بر سر مردم آوردند، در لبنان نیز این‌طور بود، اکنون هم در غزه همین‌طور است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: حال ببینیم طبق آیات قرآن دشمن بد و یا به عبارتی بدترین دشمنی که به جان مردم می‌افتد و به هیچ‌کس رحم نمی‌کند، کیست؟ خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَی ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (مسلماً یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده‌اند دشمن‌ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهی یافت و قطعاً کسانی را که گفتند ما نصرانی هستیم نزدیک‌ترین مردم در دوستی با مؤمنان خواهی یافت زیرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی‌اند که تکبر نمی‌ورزند).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید بدترین، خشن‌ترین، شدیدترین و بی‌رحم‌ترین دشمنان شما یهودی‌ها و آن‌هایی هستند که با یهودی‌ها همراهی می‌کنند، برای مثال بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ظاهراً می‌گوید من یهودی نیستم اما می‌بینیم که از آمریکا به سرزمین‌های اشغالی می‌آید و یهودی‌ها را تشویق می‌کند که مسلمان‌ها را بکشند.

وی خاطرنشان کرد: برای مثال رئیس جمهور فرانسه از یهودی‌ها حمایت می‌کند، قرآن می‌گوید بدترین دشمنان شما یهودی‌ها و حمایت‌کنندگان آن‌ها هستند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: اگر ما بخواهیم بدترین دشمنان خدا را در یک کلمه بیان کنیم، آن‌ها مستکبران هستند؛ یکی از شاخه‌ها و ریشه‌های مهم مستکبران، یهودیان صهیونیست‌اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اگر ما به قرآن مراجعه کنیم، این ها را به ما معرفی می‌کند؛ یهودی‌ها ظالم هستند، این صفت آن‌ها در قرآن ذکر شده است، خداوند در آیه ۵ سوره جمعه می‌فرماید «مَثَلُ الَّذِینَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ یَحْمِلُوهَا کَمَثَلِ الْحِمَارِ یَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ»، یعنی (مثل کسانی که عمل به تورات بر آنان بار شد و بدان مکلف گردیدند آنگاه آن را به کار نبستند همچون مثل خری است که کتابهایی را برپشت می‌کشد وه چه زشت است وصف آن قومی که آیات خدا را به دروغ گرفتند و خدا مردم ستمگر را راه نمی‌نماید).

وی یادآور شد: خداوند در یکی دیگر از آیات سوره جمعه نیز یهودیان را ظالم می‌نامد، در آیات دیگر چندین جا خداوند از ظالم بودن یهودیان اسم برده است، یعنی اگر ما مسلمان‌ها از ابتدا می‌فهمیدیم که یهودی‌ها ظالم و ستمگر هستند، آیا این‌ها را در کشورهای اسلامی راه می‌دادیم؟ اگر ما می‌فهمیدیم شدیدترین و خشن‌ترین دشمنان مؤمنین، یهودیان صهیونیست هستند هرگز اجازه نمی‌دادیم وارد کشورهای اسلامی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: امام (ره) به ما یاد داد که در مقابل استکبار بایستیم، رهبر حکیم انقلاب ایستادن در مقابل مستکبران ظالم را به ما یاد داد، از زمانی که در مقابل آنان ایستاده‌ایم دیگر یهودی‌ها به آن معنا زور ندارند و روز به روز در حال ذلیل شدن هستند و بین آن‌ها اختلاف افتاده است.

وی عنوان کرد: ما وقتی از دور به یهودی‌ها نگاه می‌کنیم تصور می‌کنیم خیلی با هم دوست و رفیق هستند اما وقتی آیه ۱۴ سوره حشر را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که خداوند فرموده «لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًی مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّی ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ»، یعنی (یهودان از ترس بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند مگر در قریه‌های محکم حصار یا از پس دیوار دشمنی مکر و حیله و جاسوسی، کارزار بین خودشان سخت است، شما آنها را جمع و متّفق می‌پندارید در صورتی که دلهاشان سخت متفرق است، زیرا آن قوم دارای فهم و عقل نیستند).

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید شما تصور می‌کنید یهودیان با هم دوست هستند، در حالی که دل‌های آنان از هم متنفر است، این‌ها در میدان نمی‌توانند با شما بجنگند، فقط در پشت دیوارهای محکم می‌توانند با شما بجنگند و همین که از دیوارها بیرون بیایند، شکست می‌خورند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر ما با قرآن آشنا باشیم، می‌بینیم که خداوند فرموده همه مسلمان‌های جهان و مستضعفان باید با هم متحد باشند، مستضعفان شامل غیرمسلمان‌هایی هم می‌شود که به آن‌ها ظلم شده و نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند؛ خداوند به ما می‌گوید شما باید هم پشتیبان مؤمنین و مسلمان‌ها و هم پشتیبان مستضعفان باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید هر کسی روزگار بگذراند اما غم و غصه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست، همچنین رسول خدا (ص) در حدیثی دیگر فرمودند هر کس بشنود یک نفر می‌گوید ای مسلمان‌ها به داد من برسید، اگر کسی به داد او نرسد، این هم مسلمان نیست.

وی تصریح کرد: ما همه این موارد را از قرآن، نهج‌البلاغه، احادیث و روایات یاد می‌گیریم، بنابراین ضرورت دارد وقتی آیات قرآن را می‌خوانیم معنای آن‌ها را هم ببینیم و به ذهن بسپاریم، برای مثال خداوند چند جا ما را سفارش به احترام پدر و مادر می‌کند، همچنین در رابطه با یهودی‌ها، مسلمان‌ها و مستضعفان هر چه لازم داریم خدا به ما گفته است، ما باید در قرآن تأمل کنیم و آنچه قرآن گفته را یاد بگیریم و طبق گفته‌های قرآن زندگی کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha