جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ائتلاف فتح

حوزه/ ائتلاف فتح با تأکید بر اینکه طرح مجلس نمایندگان عراق برای دولت الزام آور و واجب الاجرا است، افزود: دولت باید برای اخراج نیرو های آمریکایی از کشور برای دوره آینده، جدول زمان‌بندی تعیین کند و تسلیم تعلل آمریکا نشود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ائتلاف فتح با تأکید بر اینکه طرح مجلس نمایندگان عراق برای دولت الزام آور و واجب الاجرا است، افزود: دولت باید برای اخراج نیرو های آمریکایی از کشور برای دوره آینده، جدول زمانبندی تعیین کند و تسلیم تعلل آمریکا نشود.

فاضل الفتلاوی نماینده ائتلاف فتح گفت: آمریکا در بیرون بردن نیرو های خود از عراق، به ویژه بعد از تصویب طرح اخراج نیرو های بیگانه از عراق، بسیار تعلل می کند.

وی افزود: این طرح مجلس نمایندگان برای دولت الزام آور و لازم‌الاجراست، به ویژه که ملت با حضور در تظاهرات میلیونی آن را تأیید کردند؛ لذا دولت باید برای اخراج نیرو های آمریکایی، یک ساز و کار و جدول زمانبندی مشخص کند.

الفتلاوی اشاره کرد: دولت باید در برابر اظهارات و فشار های آمریکایی، با قاطعیت بیشتر تصمیم بگیرد و تسلیم تعلل واشنگتن نشود؛ چرا که آمریکا به دنبال به تعویق انداختن این مسئله و به دست آوردن فرصت است.

کمیسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق هم در بیانیه ای، از سر گیری عملیات ائتلاف بین المللی را غیر قانونی و نقض حاکمیت عراق دانست و گفت: مجلس طرح اخراج نیروهای بیگانه از کشور را به تصویب رسانده است.

این کمیسیون افزود: تصمیم از سر گیری کار ائتلاف بین المللی در عراق با فشار های آمریکا علیه دولت عراق مطرح شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha