پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق تأکید کرد: گفتگوی پیش روی آمریکا و عراق که دولت آمریکا از آن خبر داده، مبتنی بر باج خواهی است و با هدف ابقای نیروهای آمریکایی در عراق انجام می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق تأکید کرد: گفتگوی پیش روی آمریکا و عراق که دولت آمریکا از آن خبر داده، مبتنی بر باج خواهی است و با هدف ابقای نیرو های آمریکایی در عراق انجام می گیرد.

وی در گفتگویی با روزنامه العربی الجدید گفت: آنگونه که از جزئیات دعوت به گفتگو متوجه شدیم، ایالات متحده آمریکا از این طریق به دنبال این است ترتیبی بدهد تا نیرو های  خود در عراق برای مدت طولانی  باقی بمانند آن هم در چارچوب توافق نامه ای که از باج خواهی خالی نیست.

علیوی افزود: آمریکا می خواهد توافق نامه راهبردی که خود واشنگتن با نقض حاکمیت عراق باعث به پایان رسیدنش شد را دوباره احیا کند.

عضو کمیته امنیت مجلس با بیان اینکه واشنگتن از مخالفت گسترده سیاسی و مردمی با باقی ماندن نیرو های آمریکایی اطلاع دارد و می داند که همگی بر اخراج این نیرو ها اصرار دارند و این امکان وجود دارد که از زور و گزینه نظامی برای اخراج نیروها استفاده شود، به همین دلیل به گزینه گفتگو روی آورده است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ تصمیمی برای انجام گفتگویی که به ابقای نیرو های آمریکایی در عراق منجر شود، وجود ندارد.

محمد توفیق علاوی نامزد سابق نخست وزیری عراق پیشتر از جزئیات دیدار پنهانی اش با "متیو تاولر" سفیر آمریکا خبر داده و گفته بود: آمریکا برای خروج از عراق طی دو سال آینده برنامه ریزی می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha