پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عراق و آمریکا

حوزه/ روزنامه الاخبار لبنان نوشت: مذاکرات واشنگتن- بغداد تلاشی آمریکایی برای جدا کردن عراق از همسایگان خود در محور مقاومت و گرایش بیشتر آن به محور آمریکایی – خلیجی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روزنامه الاخبار لبنان نوشت: مذاکرات واشنگتن- بغداد تلاشی آمریکایی برای جدا کردن عراق از همسایگان خود در محور مقاومت و گرایش بیشتر آن به محور آمریکایی – خلیجی است.

این روزنامه با اشاره به اینکه تا ساعات دیگر گفتگوی راهبردی عراق- آمریکا آغاز می شود، افزود: پرونده های زیادی روی میز بوده و شرایط پیچیده ای بر عراق، منطقه و جهان حاکم است. به گفته بیشتر منابع، اولویت این مذاکره خروج نیرو های اشغالگر آمریکایی از کشور یا ابقای دوباره آن است که در این صورت باید دغدغده بازگشت داعش را در نظر گرفت.

الاخبار تصریح کرد: برخی معتقدند که این مذاکره در حقیقت دیدار غیر مستقیم تهران و واشنگتن و تلاش دوباره عراقی برای نزدیک کردن دیدگاه دو دشمن است و برخی دیگر می گویند که این مذاکره تلاشی آمریکایی برای جدا کردن عراق از همسایه خود در محور مقاومت و گرایش بیشتر آن به سمت محور آمریکایی – خلیجی است که با سرمایه گذاری روی شخص مصطفی الکاظمی که گاهی گفته می شود دارای هویت آمریکایی است، انجام می شود.

این روزنامه در خصوص قانوم موسم به "قیصر" نوشت: برخی می پرسند که آیا این قانون بر عراق و روابط آن با سوریه تأثیر خواهد گذاشت که تا کنون هیچ پاسخی به آن داده نشده است. برخی معتقدند که سوریه با توجه به روابطش با برخی از کشور های دوست مثل روصیه، چین و برخی کشور های آسیایی و آفریقایی و کشور هایی مثل عراق، اردن و لبنان می تواند با این قانون مقابله کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha