پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کریم علیوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ کریم المحمداوی گفت: اگر در مذاکره بغداد- واشنگتن، مسئله خروج نیرو های آمریکایی از عراق را مورد بحث و بررسی قرار ندهد، هرگز اهداف را تحقق نخواهد بخشید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم المحمداوی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق با بیان اینکه مذاکره واشنگتن- بغداد که در نیمه ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد، اگر مسئله خروج نیرو های آمریکایی از عراق را مورد بحث و بررسی قرار ندهد، هرگز اهداف را تحقق نخواهد بخشید، افزود: مجلس نمایندگان عراق هرگونه مذاکره میان بغداد و واشنگتن که حضور آمریکا در عراق را تقویت کند را نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه دولت باید به مصوبه سابق پارلمان در اخراج نیرو های بیگانه به ویژه نیرو های آمریکا از عراق متعهد باشد، گفت: ایالات متحده آمریکا از طریق فشار و استفاده از برگ برنده بازگشت فعالیت داعش برای حضور و ابقای خود در عراق تلاش می کند، امّا دولت باید راه را بر این تلاش ها ببندد.

آلاء طالبانی عضو کمیته خارجی مجلس نمایندگان به دلایل مذاکره راهبردی میان آمریکا و عراق اشاره کرد و گفت: مذاکرات آینده تحت نظارت مستقیم مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و با مشارکت کردستان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha