پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق، طرح اخراج نیرو های بیگانه از عراق را تصمیم ملت دانست و با بیان اینکه دولت آینده این طرح را اجرایی خواهد کرد، گفت: اگر نیرو های آمریکایی به بقای خود در برخی از پایگاه ها اصرار بورزد، پارلمان تصمیمات دیگری خواهد گرفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق، طرح اخراج نیرو های بیگانه از عراق را تصمیم ملت دانست و با بیان اینکه دولت آینده این طرح را اجرایی خواهد کرد، گفت: اگر نیرو های آمریکایی به بقای خود در برخی از پایگاه ها اصرار بورزد، پارلمان تصمیمات دیگری خواهد گرفت.

وی اشاره کرد: آمریکا از طریق تلاش برای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در پایگاه عین الاسد، می خواهد آن را به پایگاه ابدی نیرو های خود تبدیل کند، امّا این امر هرگز اتفاق نخواهد افتاد و ما هرگز اجازه آن را نخواهیم داد.

الزیادی تصریح کرد: از بین مهم ترین اموری که با نخست وزیر جدید به توافق رسیدیم این است که یک نامه رسمی از سوی دولت به نیرو های آمریکایی ارسال و اخراج آنان از اراضی عراق مطالبه گردد.

عضو کمیته امنیت مجلس ادامه داد: پارلمان عراق پیشتر طرح اخراج نیروهای بیگانه از اراضی عراق را به تصویب رسانده و تعدادی از کشور ها آمادگی خود را برای خروج نیرو های خود اعلام کردند و گفتند برای خروج نیازمند جدول زمانی هستند.

وی تأکید کرد: در صورتی که نیرو های آمریکایی بر بقای خود در برخی از پایگاه ها اصرار بورزند، پارلمان در دوره قانون گذاری جدید، تصمیم های دیگر اتخاذ کرده و مانع بقای هرگونه نیرو های بیگانه در اراضی عراقی می شود.

الزیادی در پایان بیان داشت: خروج نیرو های بیگانه تصمیم ملت است و هیچ گونه عقب نشینی در آن وجود ندارد و دولت آینده آن را اجرایی خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha