پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق

حوزه/ بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه بعد از خروج نیرو های آمریکایی از برخی از پایگاه های نظامی آن در عراق، باید هوشیار بوده و آمادگی برای هرگونه خطری را داشته باشیم و انتظار خیانت آمریکا وجود دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق با بیان اینکه بعد از خروج نیرو های آمریکایی از برخی از پایگاه های نظامی آن در عراق، باید هوشیار بوده و آمادگی برای هرگونه خطری را داشته باشیم و انتظار خیانت آمریکا وجود دارد، بر اهمیت یک برنامه ریزی کامل و فوری برای کنترل مرزهای هوایی عراق تأکید کرد.

وی افزود: با خروج نیروهای آمریکایی از برخی از پایگاه ها، نیرو های امنیتی و حشد الشعبی باید هوشیار باشند و امکانات کامل را برای حمایت از مناطق فراهم کنند؛ چراکه ما خوب می دانیم آمریکا بعد از اینکه خواست اهدافش را در عراق محقق کند، امّا با مخالفت عراقی ها با این اهداف و طرح ها رو به رو شد و ضربه سنگینی بر آمریکا وارد شد، به خیانت و نیرنگ روی می آورد.

الزیادی ادامه داد: هرگونه رزمایشی که آمریکا اینجا و آنجا برگزار کند، حتماً با حساب و کتاب هایی همراه است، لذا نیرو های امنیتی باید برای هر خطری آماده باشند.

عضو کمیته امنیت مجلس تصریح کرد: عراق به صراحت مخالفت خود را با حضور نیرو های بیگانه در سرزمین های این کشور اعلام کرده و نیروهای برخی از کشور ها خروج از عراق را آغاز کرده اند و ما منتظر خروج کامل تمامی نیرو ها هستیم، به ویژه که نیرو های امنیتی و نظامی و حشد الشعبی آماده مقابله با هرگونه خطر یا تجاوز به اراضی ما هستند.

وی اشاره کرد: ما از آمریکا احساس امنیت نمی کنیم و وقتی می خواهد اقدام خصمانه انجام دهد ، شروع به خروج برخی از اتباع، کارمندان و نیروهای خود می کند.

بدر الزیادی در ادامه تأکید کرد: همزمان با خروج نیرو های بیگانه، باید یک برنامه کامل و سریع برای کنترل مرز هوایی از سوی پدافند هوایی و هواپیما های عراقی انجام گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha