جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
"حنین القدو" نماینده ائتلاف فتح عراق

حوزه/ "حنین القدو" نماینده ائتلاف فتح مقامات آمریکا را به تعامل همراه با حکمت و خروج نیروهای آن از عراق دعوت کرد و هشدار داد: در غیر این صورت، عراق اقدام دیگری در دفاع از سرزمین و حاکمیت خود انجام می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "حنین القدو" نماینده ائتلاف فتح مقامات آمریکا را به تعامل همراه با حکمت و خروج نیروهای آن از عراق دعوت کرد و هشدار داد: در غیر این صورت، عراق اقدام دیگری در دفاع از سرزمین و حاکمیت خود انجام می دهد.

"حنین القدو" طی گفتگویی گفت: مقامات آمریکایی باید رفتار حکمت آمیز داشته و برای اجرای تصمیم مجلس نمایندگان عراق در خروج بی معطلی و بدون مشکل

نیرو های بیگانه از عراق تلاش کند.

وی هشدار داد: در غیر این صورت عراق مجبور به اتخاذ تصمیم دیگری در دفاع از سرزمین و حاکمیت خود می شود.

القدو تصریح کرد: عراق برای حفظ روابط طبیعی و متوازن خود با آمریکا مطابق با عرف های دیپلماسی بین المللی و به دور از دخالت در امور  دیگری تلاش می کند.

نماینده ائتلاف فتح با بیان اینکه عراق به دنبال برقراری روابط اقتصادی، فرهنگی و تجاری مناسب با آمریکا همانند سایر کشور های جهان است، افزود: این روابط نباید با دیکته ها یا دخالت ها و نقض حاکمیت عراق همراه باشد.

القدو تأکید کرد: هرگونه تلاش برای ضربه زدن به حاکمیت عراق، مردود و غیر قابل قبول است و به هیچ عنوان در برابر آن سکوت نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: نیرو های امنیتی و حشد الشعبی می تواند از حاکمیت عراق در برابر خطرات و تهدید های تروریستی داعش و غیر آن حمایت کند و حضور بیگانه در اراضی عراقی موجب نارضایتی است و و ما نمی توانیم بعد از تجاوز ها و اقدامات نیرو های آمریکایی به آنان اعتماد کنیم.

شایان ذکر است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دوشنبه گذشته بعد از مطالبه خروج نیرو های آمریکایی از عراق از سوی پارلمان این کشور، تهدید کرد که بغداد را تحریم خواهد کرد و اگر نیرو های آمریکا از عراق شود، بغداد باید هزینه پایگاه هوایی را بپردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha