سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سلام الشمری عضو ائتلاف سائرون عراق

حوزه/ سلام الشمری گفت: آمریکا همچنان به تجاوز آشکار خود علیه حاکمیت عراق ادامه می هد و پیمان نامه ها و توافق نامه های بین المللی را نادیده می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سلام الشمری عضو ائتلاف سائرون عراق با بیان اینکه ایالات متحده آمریکا همچنان به تجاوز آشکار خود علیه حاکمیت عراق ادامه می هد و پیمان نامه ها و توافق نامه های بین المللی را نادیده می گیرد، افزود: تجاوز آمریکایی ها به جایی رسیده که نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

وی اشاره کرد: آمریکا با عراق مثل یک دولت مستقل و دارای حاکمیت رفتار نمی کند، بلکه طوری رفتار می کند که انگار یکی از ایالت های آن است.

الشمری تصریح کرد: این تجاوز نتیجه ضعف مسئولین در تصمیم گیری های مهم است که منجر به عدم احترام آمریکا به این کشور می شود.

عضو ائتلاف سائرون با اشاره به اینکه رفتار غیر محترمانه آمریکا بعد از آغاز گفتگوی عراق با آن بیشتر شده و این دلیلی بر عدم جدّیت آن در تعامل با عراق به عنوان یک کشور مستقل است، از دولت خواست موضع گیری صریح و آشکاری داشته باشد، به ویژه که سندی قانونی از سوی نمایندگان ملت مبنی بر ضرورت خروج نیرو های آمریکایی در اختیار قرار دارد.

شایان ذکر است که نیرو های آمریکا دیروز یک سامانه دفاعی هوایی را در منطقه سبز بغداد آزمایش کردند و پهباد های آمریکایی منطقه سبز را برای آزمایش میزان کارآمدی سامانه پاتریوت بمباران کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha