پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عراق

حوزه/ احزاب، شخصیت ها و مسئولین عراق در واکنش به حملات آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی در غرب الانبار آن را محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت عراق دانستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حشد الشعبی، گردان های حزب الله، رئیس جمهور و نخست وزیر مستعفی ، عمار حکیم و احزاب دیگر هر کدام در بیانیه ی جداگانه ای حملات آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی را به شدت محکوم کرده و واکنش به خصوص داشتند که به شرح زیر است:

الحشد الشعبی: در این حمله ده ها نفر شهید و مجروح شدند

جواد کاظم الربیعاوی یکی از مسئولین سازمان بسیج مردمی عراق با اشاره به حمله موشکی آمریکا به پایگاه های نیرو های بسیج مردمی در غرب الانبار، افزود: در این حمله ده ها نفر شهید و مجروح شدند.

وی افزود: در ساعت 7:45 دقیقه غروب یکشنبه فرماندهی عملیات الجزیره وابسته به بسیج مردمی در الانبار و پایگاه تیپ 45 و 46 بسیج مردمی مورد هدف پهباد آمریکایی قرار گرفت و این حملات در نوار مرزی سوریه انجام گرفت.

الربیعاوی اشاره کرد: عملیات نجات و تخلیه مجروحین و پیکر شهدا و خاموش کردن آتش ادامه دارد.

گردان های حزب الله عراق: بایدگ دشمن آمریکایی از عراق بیرون رانده شود

گردان های حزب الله عراق از نیرو های نظامی و امنیتی، پایگاه های مردمی و ملی خواست دشمن آمریکایی را از کشور بیرون رانده و صفحه جدیدی از عزّت و قدرت به نمایش بگذارند.

این گردان با اشاره به اینکه کلاغ های شرور آمریکایی فرزندان مدافع ما را در مرز های غربی هدف قرار دادند، گفت: تجاوز آمریکا نقض حاکمیت عراق و کرامت ملت آن است.

رئیس جمهور عراق: این حمله با توافق نامه امضا شده در تعارض است

برهم صالح رئیس جمهور عراق حمله آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی را مخالف توافق نامه امنیتی امضا شده میان دو کشور دانست و گفت: این اقدام قابل قبول نیست.

عادل عبد المهدی : حمله آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی قابل قبول نیست

عادل عبد المهدی نخست وزیر مستعفی عراق در تماس با کاردار آمریکا در عراق، گفت: حمله آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی قابل قبول نیست و به ضرر عراق است.

عبد المهدی خواستار تشکیل جلسه فوق العاده اعضای دولت برای امنیت ملِّی شد.

عمار حکیم: حمله آمریکا، نقض آشکار حاکمیت عراق است

سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت عراق بر اتخاذ موضع قاطع در قبال بمباران آمریکا تأکید کرد و گفت: این اقدام آمریکا، نقض حاکمیت عراق و توافق های امنیتی امضا شده بین دو کشور است.

وی افزود: ما همزمانی که این حمله را محکوم می کنیم، از دولت و مجلس نمایندگان می خواهیم موضع قاطعی در قبال این نقض حاکمیت عراق اتخاذ کنند.

عمار حکیم بر ضرورت حمایت از نیرو های ائتلاف بین المللی که به خواسته دولت عراق در این کشور حضور دارند، تأکید کرد.

ابو مهدی المهندس: پاسخ ما به نیرو های آمریکایی شدید خواهد بود

ابو مهدی المهندس معاون رئیس سازمان بسیج مردمی در واکنش به حمله نیرو های آمریکایی به پایگاه های بسیج مردمی، گفت: پاسخ ما به نیرو های آمریکا شدید خواهد بود.

وی افزود: خون شهدا و مجروحین هرگز به هدر نخواهد رفت و پاسخ ما به آمریکا بسیار شدید خواهد بود.

عصائب اهل الحق: حضور نظامی آمریکا در عراق باری بر دوش دولت این کشور است

جنبش عصائب اهل الحق، قدرت های سیاسی را به وحدت، کنار گذاشتن اختلافات و عبور از بحران ها دعوت کرد و گفت: حضور نظامی آمریکا در عراق، باری بر دوش دولت این کشور است.

این جنبش به شدت تجاوز وحشیانه آمریکا به پایگاه بسیج مردمی عراق را محکوم کرد و گفت: استمرار نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا نیازمند شجاعت و صلابت در برابر این رفتار های خودسرانه است.

اهل الحق افزود: این اقدامات آمریکا نشان دهنده وحشی گری و خودکامگی دولت آمریکا و بی توجهی آن به امنیت ملت ها و تلاش آن برای بر هم زدن استقرار کشور هاست.

عصائب اهل الحق این تجاوز ها را ادامه تجاوز های سابق رژیم اسرائیل به پایگاه های بسیج مردمی دانست و گفت: این مسئله دلیلی است بر اینکه دشمن در یک جبهه است.

جنبش عصائب حضور نیرو های آمریکایی در عراق را باری بر دوش این دولت این کشور و منبع تهدید و تجاوز علیه نیرو های مسلح و دستگاه امنیتی دانست و بر ضرورت تلاش همگانی برای بیرون راندن آن تأکید کرد.

حزب اسلامی الدعوه: عراق عرصه تسویه حساب با ایران نیست

دفتر سیاسی حزب اسلامی الدعوه با صدور بیانیه ای، حمله آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی را محکوم کرد و گفت: بسیج مردمی یک قدرت نظامی عراقی و بخشی از نیرو های مسلح است.

حزب الدعوه حمله آمریکا را نقض حاکمیت عراق دانست و افزود: عراق عرصه تسویه حساب با ایران نیست.

جریان صدر: حمله به بسیج مردمی، تجاوزی وقیحانه و جنایتی آشکار است

ابو دعاء العیساوی مشاور نظامی و امنیتی مقتدی صدر رئیس جریان صدر گفت: حمله به برادران مقاومدر بسیج مردمی، تجاوزی وقیحانه و جنایتی آشکار علیه حاکمیت عراق و تمامی فرزندان مقاومت است.

معاون اول رئیس پارلمان از قوای سه گانه خواست قاطعانه در برابر تکرار حملات آمریکا بایستند

حسن الکعبی معاون اول رئیس پارلمان عراق، تکرار حملات آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی را طرحی هدفمند برای تضعیف نیرو های بسیج دانست و به شدت این حملات را محکوم کرد.

وی با اشاره به تکرار نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا و عدم التزام آن به توافق نامه امنیتی امضا شده بین دو کشور، از قوای سه گانه خواست برای حفظ جان شهروندان موضع قاطع و تصمیم مناسبی اتخاذ کنند.

الکعبی بر ضرورت عدم تکرار اینگونه حملات در آینده تأکید کرد.

جنبش اراده: حملات آمریکا با توافق نامه امنیتی امضا شده میان دو کشور در تعارض است

جنبش "اراده" حملات آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی را محکوم و آن را مخالف با توافق نامه های امنیتی امضا شده میان دو کشور و اصل حاکمیت و احترام میان دو کشور دانست.

این جنبش تمامی قدرت های ملّی را به مخالفت با این اقدام آمریکا علیه نهاد عراقی که در زیر مجموعه فرماندهی نیرو های مسلح قرار دارد، دعوت کرد.

رئیس فراکسیون النهج الوطنی: حمله آمریکا نقض حاکمیت عراق است

عمار طعمه رئیس فراکسیون "النهج الوطنی" حمله آمریکا به پایگاه های بسیج مردمی را به شدت محکوم کرد و آن را نقض حاکمیت عراق دانست و نسبت به پیامد های تشدید و مقابله نظامی در سرزمین های عراقی و بازتاب آن بر استقرار وضعیت امنیتی هشدار داد.

وی دولت و پارلمان عراق را به اتخاذ موضع ضروری در حمایت از حاکمیت ملّی و نهاد های امنیتی عراق در برابر تجاوز بیگانه دعوت کرد.

ائتلاف النصر حمله آمریکا به حاکمیت عراق و نیرو های بسیج مردمی را محکوم کرد

ائتلاف النصر حمله آمریکا به حاکمیت عراق و نیرو های بسیج مردمی را محکوم کرد و از دولت خواست نیرو های آمریکایی را وادار کند تا به بند های توافق نامه امضا شده میان دو کشور پایبند باشند.

این ائتلاف افزود: اینگونه حملات به امنیت و استقرار و روابط دو جانبه ضرر می رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جلال رضائی منش FR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
    1 0
    آمریکا با حمله به حشد شعبی میخواد داعش را در عراق تقویت وبه بهوانه آن نفت عراق را غارت کند.