جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجلس اعلای اسلامی عراق

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی عراق حملات نظامی ترکیه به شمال عراق را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست و وزارت امور خارجه این کشور را به شکایت رسمی به سازمان ملل متحد دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی عراق حملات نظامی ترکیه به شمال عراق را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست و وزارت امور خارجه این کشور را به شکایت رسمی به سازمان ملل متحد دعوت کرد.

مجلس اعلای اسلامی در بیانیه خود گفت: چند روزی است که نیروهای ترکیه حملاتی را در تعدادی از مناطق شمال عراق صورت داده اند که منجر به آواره شدن ساکنان منطقه از خانه های خود شده و خسارت های مادی زیادی در کشتزار ها و املاک آنان به جای گذاشته است.

مجلس اعلا اشاره کرد: این اقدام نقض آشکار حاکمیت عراق و امنیت و استقرار آن بوده و با قوانین بین المللی و روابط دوجانبه که باید بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک باشد، در نتاقض است.

مجلس اعلای اسلامی این اقدام نظامی را محکوم کرده و از دولت ترکیه خواست به حاکمیت عراق احترام گذاشته و حملات خود را علیه اراضی عراق متوقف کند.

این مجلس از دولت و مجلس نمایندگان عراق خواست تصمیمات لازم را برای توقف اینگونه تجاوز ها اتخاذ کند و همچنین از وزارت امور خارجه خواست برای حفظ حاکمیت و استقرار و امنیت عراق به سازمان ملل متحد شکایت نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha