شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عراق

حوزه/ علی التمیمی کارشناس حقوقی عراقی گفت: دولت عراق بعد از تجاوز آمریکا به تعدادی از پایگاه های حشدالشعبی در کربلا، بابل، صلاح الدین و الانبار این حق را دارد که به نیرو های آمریکایی واکنش نظامی نشان دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علی التمیمی کارشناس حقوقی عراقی گفت: دولت عراق بعد از تجاوز آمریکا به تعدادی از پایگاه های حشدالشعبی در کربلا، بابل، صلاح  الدین و الانبار این حق را دارد که به نیروهای آمریکایی واکنش نظامی نشان دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه حملاتی علیه حشد الشعبی انجام گرفته، عراق بعد از تقدیم شکایت به شورای امنیت علیه آمریکا و ائتلاف بین المللی، این حق را دارد که از ائتلاف بین المللی خارج شده و واکنش نظامی نشان دهد.

التمیمی اشاره کرد: خروج عراق از ائتلاف بین المللی، امکان تقدیم شکایت به سازمان ملل متحد و شورای امنیت و اجرای طرح مجلس نمایندگان عراق را در اخراج نیرو های بیگانه از کشور فراهم می کند.

کارشناس حقوقی عراقی تصریح کرد: خروج از ائتلاف بین المللی این فرصت را به عراق می دهد تا علیه نیرو های آمریکایی که به صورت رسمی پایگاه های حشد الشعبی را در کربلا، بابل، صلاح الدین و الانبار را هدف قرار دادند،  واکنش نظامی نشان دهد.

وی ادامه داد: حضور ائتلاف بین المللی در عراق به ویژه بعد از حملات اخیر آن علیه حشد الشعبی، به معنی تجاوز و نقض حاکمیت عراق به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha