چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هادی العامری

حوزه/ هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق از هیئت مذاکره کننده با آمریکا خواست مصوبه مجلس نمایندگان را مبنی بر خروج نیرو های بیگانه از عراق و تحقق حاکمیت کامل ملّی در دستور کار خود قرار دهند و بدانند که در مأموریتی مقدس هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق از هیئت مذاکره کننده با آمریکا خواست مصوبه مجلس نمایندگان را مبنی بر خروج نیرو های بیگانه از عراق و تحقق حاکمیت کامل ملّی در دستور کار خود قرار دهند و بدانند که در مأموریتی مقدس هستند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

به هیئت محترم مذاکره کننده

دستانتان را می فشاریم. شما مأموریت مقدس دارید و گفتگوی راهبردی مهمی در پیش دارید که چشمان عراقی ها به شما دوخته شده است. همانطور که اعتماد بالایی به رزمندگانی که پیروزی بزرگ را بر تروریسم داعشی داشتیم، به شما هم اعتماد بالایی داریم. لذا از هیئت مذاکره کننده عراقی می خواهیم که مصوبه مجلس نمایندگان در تاریخ ۵/۱/۲۰۲۰ مبنی بر خروج نیرو های بیگانه از عراق را در دستور کار خود قرار داده و حاکمیت کامل ملّی را تحقق بخشند.

ما به شما بسیار امیدواریم، امید ملت خود را که با حضور در تظاهرات میلیونی خواستار خروج نیرو های بیگان و تحقق حاکمیت کامل ملّی شدند را ناامید نکنید.

شما در مرحله تاریخی قرار دارید که مذاکره کننده عراقی شجاع در آن یک دستاوردی مردمی و ملّی را به سمت می رساند، لذا ایجاد یک توافقنامه راهبردی در ابعادی که در خدمت عراق و مطابق قانون اساسی باشد، امری مطلوب است.

هرگونه کوتاهی، سستی و شکست در این مذاکره – خدای ناکرده- منجر به ثبت ناکامی و شکست خفت بار در تاریخ هیئت مذاکره کننده و تاریخ عراق خواهد شد که مسئولیت آن در طول زمان به عهده شماست و ما خواهان این نیستیم.

بر خداوند توکل کنید که ملت با شماست و چشمان شهدا ناظر بر شماست تا بشارت پایان کار نیرو های ائتلاف بین المللی و تعیین جدول زمانی خروج آنان را بدهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha