پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن فدعم نماینده جریان حکمت عراق

حوزه/ حسن فدعم با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا در عراق مایه نگرانی بسیاری از کشور های منطقه است، اشاره کرد: پارلمان از نزدیک جزئیات مذاکره بغداد و آمریکا را زیر نظر دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسن فدعم نماینده جریان حکمت عراق با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا در عراق مایه نگرانی و رنجش بسیاری از کشورهای منطقه است، اشاره کرد: مجلس نمایندگان از نزدیک جزئیات مذاکره بغداد و ایالات متحده آمریکا را زیر نظر دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس نمایندگان حامی مذاکره ایالات متحده آمریکا و عراق است و از نزدیک خروجی های این مذاکره را پیگیری می کند، افزود: بازنگری در توافقنامه راهبردی با ایالات متحده آمریکا و شتاب در خروج این نیرو ها که مایه نگرانی و رنجش بسیاری از کشور های منطقه است، امری ضروری به شمار می رود.

 نماینده جریان حکمت تصریح کرد: نیرو های امنیتی و حشد الشعبی بدون نیاز به نیرو های بیگانه می توانند از این کشور حفاظت کنند، لذا این مذاکره باید در چارچوب میزان نیاز عراق به حضور برخی از مربیان نظامی و اینکه تحت نظارت دولت عراق باشد، انجام گیرد.

حسن فدعم در پایان گفت: در مرحله پیشین توافقنامه میان واشنگتن و بغداد تنظیم نشد و جدول زمانی برای خروج نیرو های آمریکایی از سرزمین های عراقی انجام نگرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha