سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
نیرو های آمریکایی

حوزه/ ژنرال مارک کیمیت معاون سابق وزیر خارجه در امور نظامی به جزئیات گفتگوی راهبردی میان ایالات متحده آمریکا و عراق اشاره کرد و گفت: تمامی طرف های سیاسی عراق از ابقای نیروهای نظامی آمریکا در عراق ناراضی هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ژنرال مارک کیمیت معاون سابق وزیر خارجه در امور نظامی به جزئیات گفتگوی راهبردی میان ایالات متحده آمریکا و عراق اشاره کرد و گفت: تمامی طرف های سیاسی عراق از ابقای نیروهای نظامی آمریکا در عراق ناراضی هستند.

وی افزود: اگر هیئت مذاکره کننده خواستار خروج نیروهای آمریکایی باشد، ایالات متحده آمریکا علاقه ای به ماندن در عراق ندارد و از این کشور خارج می شود، همچنان که در سال ۲۰۱۱ میلادی اتفاق افتاد.

مارک کیمیت تصریح کرد: این مذاکره تنها ۲۴ ساعت به طول خواهد انجامید و حضور نظامی آمریکا در عراق، همکاری اقتصادی، سیاسی و امنیتی و همچنین روابط عراق و ایران و تحمیل تحریم علیه ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اشاره کرد: مصوبه مجلس نمایندگان در خصوص خروج ما عراق برای دولت مصطفی الکاظمی الزام آور نیست و تنها مذاکرات حرف آخر را درباره حضور ما خواهد زد.

ژنرال سابق آمریکا در پایان با بیان اینکه تمامی طرف های سیاسی عراق از حضور نیرو های نظامی ما در عراق ناراضی هستند، گفت: آنها برای استمرار همکاری در زمینه آموزش، تسلیحات و حمایت ضد تروریسم تلاش می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha