سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سید یاسین الموسوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین الموسوی امام جمعه بغداد گفت: نظام ایالات متحده آمریکا بر پایه خودکامگی، سلطه گری، مال و زور بنیان نهاده شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین الموسوی امام جمعه بغداد گفت: نظام ایالات متحده آمریکا بر پایه خودکامگی، سلطه گری، مال و زور بنیان نهاده شده است.

وی با بیان اینکه آنان که چشم  امید به آمریکا بسته اند و به آن تکیه دارند، با دست خالی برخواهند گشت، ضمن اشاره به حقیقت آمریکا، افزود: ترامپ آمریکا را به جهان معرفی کرد و ما امروز می گوییم که ایالات متحده آمریکا بر پایه و اساس خودکامگی، سلطه گری، مال و زور پایه ریزی شده است.

امام جمعه بغداد، عقب ماندگی و جهالت سیاسی کسانی که آمریکا را قبول دارند را محکوم کرد و گفت: آمریکایی ها نمی خواهند چیزی به شما بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین الموسوی با اشاره به قتل "جورج فلوید"، گفت: قتل وی، حقیقت نظام امنیتی، قضائی، حقوقی و انسانی آمریکا را آشکار کرد.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا مدعی شعار حقوق بشر است و همزمان از ورود سیاهپوستان به رستوران ها جلوگیری می کند. این امریکاست، آمریکا نظامی است که بر پایه اسلوب خودکامگی پابر جاست.

خطیب جمعه بغداد به دوران درگیری و جنگ آمریکا و اتحادیه جماهیر  شوروی اشاره کرد و بیان داشت: ما کمونیسم را اولین دشمن اسلام و مسلمین می دانستیم و از آمریکا غافل بودیم، امّا همزمان یاران امام خمینی معتقد بودند که اولین دشمن مسلمانان و مشرق زمین همان آمریکاست و تجربه بزرگترین دلیل می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha