جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ستاد اربعین

حوزه/ برنامه ای موسوم به آیلپ (IYLEP- Iraqi Young Leaders Exchange Program) برنامه آموزشی مختص نوجوانان و دانش آموزان دبیرستانی عراقی است و توسط سفارت ایالات متحده در بغداد در میان عراقی‌ها در قالب اردوهای ویژه در حال اجراست .

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،برنامه ای موسوم به آیلپ (IYLEP- Iraqi Young Leaders Exchange Program)  برنامه آموزشی مختص نوجوانان و دانش آموزان دبیرستانی عراقی است و توسط سفارت ایالات متحده در بغداد و دفتر فرهنگی وزارت امور خارجه ایالات متحده طراحی و در میان عراقی‌ها در قالب اردوهای ویژه در حال اجراست .

واشنگتن مدت‌هاست که در حال برنامه‌ریزی برای در دست گرفتن نبض دانش آموزان عراق از طریق مسخ جوانان و نوجوانان آن و هدف قرار دادن تمام ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و سنت‌های یک عراقی است.

انتشار تصاویری از حضور فعال جوانان شرکت‌کننده در برنامه آیلپ در میدان‌های تحصن بغداد و سایر استان‌های این کشور در جریان تظاهرات‌ها و اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که این پروژه آمریکا، تاحدود زیادی موفق بوده است.

این برنامه هزینه‌های مربوط به پروازهای بین‌المللی اردوهای جوانان عراقی از بعداد به آمریکا، جلسات، هزینه روادید، بازدیدهای میدانی، جلسات درس، اسکان و غذا، برخی فعالیت‌های فرهنگی، مواد آموزشی، بیمه درمانی و بیمه حوادث و مبلغ معقولی پول توجیبی برای جوانان اعزامی را تأمین می‌کند. شرکت‌کنندگان یا در کنار خانواده‌هایی که داوطلب میزبانی و استقبال از آنها هستند و یا  در اقامتگاه‌های دانشجویی مراکز علمی، اقامت خواهند کرد. ظواهر این برنامه، کاملاً آکادمیک است اما در اصل، اهداف کاملاً امنیتی را در قالب پروژه نفوذ دنبال می‌کند.

«ابووارث الموسوی» عضو جنبش النجباء عراق در این‌باره توضیح داد که هدف سفارت آمریکا از اجرای برنامه آیلپ، تجهیز ارتش‌های الکترونیک و اعزام آنها به آمریکا برای ورود به دوره‌های آموزشی به بهانه برنامه‌های تقویت توانمندی‌ها و استعدادهاست، اما در واقع هدف آمریکا تربیت افرادی به عنوان تحلیلگران سیاسی است که بعدها در صفحه‌های تلویزیون ظاهر شده و اسلام سیاسی را هدف قرار دهند و این توهم را ایجاد کنند که اسلام سیاسی شکست خورده است و باید جنبشی مدنی سکانداری عراق را برعهده بگیرد. آمریکا ماهیت ضد اسلامی خود را در اینگونه سیاست ها و سرمایه گذاریهای ننگین را برای نفود و اسلام زدایی ، فقط در کشورهای شیعه نشین انجام میدهد و با اسلام سعودی ، اماراتی ، بحرینی ، اردنی ،و ترکیه ای کار ندارد که هیچ تقویت هم میکند ، آمریکا دردش فقط و فقط اسلام شیعی است . 

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha