جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کریم علیوی نماینده ائتلاف فتح عراق

حوزه/ کریم علیوی نماینده ائتلاف فتح عراق گفت: اقدام سفارت آمریکا در بغداد در خارج ساختن کارمندان خود، زمینه سازی برای اجرای حملات علیه پایگاه های نظامی عراق است که پایگاه های حشدالشعبی از جمله آنهاست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریم علیوی نماینده ائتلاف فتح عراق گفت: اقدام سفارت آمریکا در بغداد در خارج ساختن کارمندان خود، زمینه سازی برای اجرای حملات علیه پایگاه های نظامی عراق است که پایگاه های حشد الشعبی از جمله آن هاست.

وی با بیان اینکه سفارت آمریکا با خارج ساختن کارمندان خود از سفارت می خواهد این خبر را به ما بدهد که برای اجرای حمله علیه حشد الشعبی و گروه های مقاومت یا فرماندهان آن آماده می شود، افزود: آمریکا به دنبال حفظ کارمندان خود از هرگونه واکنش احتمالی علیه حملاتش است.

علیوی ادامه داد: به همین دلیل سربازان آمریکایی از برخی از پایگاه های نظامی در عراق به پایگاه های بزرگتر منتقل شدند تا از نیرو ها و قدرت خود در آن پایگاه ها محافظت کند.

نماینده ائتلاف فتح تصریح کرد: آمریکا از حضور نیروهای خود در پایگاه‌های کوچک می ترسد که در معرض آتش گروه های مقاومت قرار گیرند؛ به همین دلیل تمامی نیرو های خود را در پایگاه های اصلی جمع کرده تا تحت حمایت باشند.

کریم علیوی اشاره کرد: نیروهای آمریکایی می دانند که هرگونه حمله به گروه های مقاومت و حشدالشعبی با واکنش و پاسخ آن مواجه خواهد شد، به همین خاطر می خواهد اگر در آینده اتفاقی افتاد از نیروها و کارمندان خود در برابر موشک های مقاومت حمایت کند.

وی با بیان اینکه نیرو های آمریکایی از عراق عقب نشینی نکرده اند و تنها تغییر موضع داده و در پایگاه های اصلی مثل "عین الاسد و حریر" متمرکز شده اند، تأکید کرد: نیروهای آمریکایی می خواهد از این پایگاه ها محافظت کرده و آن را با نیرو های خود تقویت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha