شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تحسین الخفاجی سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق

حوزه/ سرتیپ تحسین الخفاجی سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق در خصوص کاهش تعداد نیرو های ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت: این ائتلاف تعدادی از پایگاه های نظامی را مطابق جدول زمانبندی مورد توافق تحویل داده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سرتیپ تحسین الخفاجی سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق در خصوص کاهش تعداد نیرو های ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت: این ائتلاف تعدادی از پایگاه های نظامی را مطابق جدول زمانبندی مورد توافق تحویل داده است.

الخفاجی با تأکید بر اینکه عراق دیگر نیاز به حضور ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در عراق و پایگاه و مشاوران آن ندارد، گفت: نیرو های ائتلاف بین المللی بر اساس توافق میان این ائتلاف و دولت عراق نیرو ها و پایگاه های خود را کاهش می دهد و از ماه های ابتدایی امسال تعداد زیادی از پایگاه های نظامی تحویل داده شده و روند کاهش نیرو ها مطابق برنامه ریزی ها در حال انجام است.

سخنگوی عملیات مشترک ارتش با اشاره به اینکه تاکنون شش پایگاه نظامی توسط  ائتلاف بین المللی تحویل داده شده است، افزود: به زودی پایگاه "بسمایه" مطابق جدول زمانبندی تحویل داده خواهد شد و پایگاه های دیگری هست که باید تحویل داده شود.

و ادامه داد: پایگاه "بسمایه" مخصوص آموزش نظامی است و در آن نیرو های اسپانیایی و پرتقالی برای آموزش نیرو های عراقی حضور دارند.

کینیث ایکمان معاون فرمانده نیرو های ائتلاف بین المللی هم با بیان اینکه نیرو های عراقی روز شنبه پایگاه بزرگی را در بسمایه تحویل خواهند گرفت، گفت: روند خروج نیرو های آمریکایی موجود در عراق و سوریه به کندی انجام خواهد گرفت و با هماهنگی با دولت عراق خواهد بود.

شایان ذکر است که مجلس نمایندگان عراق در پی اقدام آمریکا در ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابو مهدی المهندس نایب رئیس سازمان حشد الشعبی در نزدیک فرودگاه بغداد، مصوبه اخراج نیرو های بیگانه از عراق را به تصویب رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha