جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عراق

حوزه/ بعد ازحمله چند روز پیش آمریکا به پایگاه حشد الشعبی گروه های مختلف عراقی و مردم عراق این تجاوز آشکار را به صورت گسترده محکوم کردند و خواهان اخراج نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

به گزارش سرویس بین الملل حوزه، جنگنده های آمریکایی دو شب پیش  مواضع رزمندگان تیپ ۴۵ بسیج مردمی (کتائب حزب الله) را هدف قرار دادند.جنگنده های آمریکایی ۳ مرتبه به مواضع رزمندگان بسیج مردمی در منطقه «القائم» در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه حمله کردند. آمار قربانیان تجاوز آمریکا به مراکز حشد شعبی حدود ۳۰ شهید و بیش از ۵۰ زخمی است.

در پی جنایت آمریکا در قبال نیروهای حشد الشعبی و به خاک و خون کشیدن سربازان و مجاهدانی که در خط مقدم دفاع از ملت و ناموس عراق هستند تعدادی از رزمندگان عراقی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

پس ازاین حمله وحشیانه گروه های مختلف سیاسی در داخل و خارج از عراق و مرجعیت بزرگوار عراق این جنایت ددمنشانه را محکوم کردند.

بنبا براین گزارش، صبح امروز مردم عراق پیکرهای شهدای حشد الشعبی را در میان حزن و اندوه خود تشییع کردند.بر اساس گزارش های ارسالی تشییع کنندگان در بغداد از مقابل سفارت آمریکا در حالی که پیکرهای شهدا را بر دوش داشتند عبور کرده و شعارهایی علیه آمریکا سر داده و خواهان خروج نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

تشییع کنندگان اقدام به برپایی چادرهایی جلوی سفارت آمریکا در بغداد کردند.تظاهر کنندگان عراقی تصمیم به اعتصاب گسترده در مقابل سفارت آمریکا در بغداد گرفتند و خواهان بسته شدن سفارت و خروج نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

همچنین برخی از تظاهر کنندگان خشمگین از این جنایت آمریکا دیوار بیرونی سفارت آمریکا که حامی گروه های جوکر و خرابکار است را به آتش کشیدند.

شیخ خزعلی و حاج هادی العامری از جمله مسوولان عراقی بودند که در مراسم تشییع شهدا و در مقابل سفارت آمریکا در منطقه الخضراء حضور داشتند.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق که امروز در جمع تشییع‌ کنندگان پیکرهای شهدای تجاوز هوایی روز یکشنبه آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار حضور یافت، در جمع تحصن‌کنندگان مقابل سفارت آمریکا سخنرانی کرد.

وی ضمن محکوم کردن بمباران مقرهای الحشدالشعبی در استان الانبار، گفت: سفارت آمریکا در بغداد مکان حقیقی حمایت از گروه‌های جوکر و خرابکاران است.

عیادت ابو مهدی المهندس از رزمندگان حشد الشعبی

« ابو مهدی المهندس» نایب رئیس حشد الشعبی از تعدادی از رزمندگان حشد الشعبی که در حمله آمریکایی‌ها به مواضع حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار مجروح شده بودند عیادت کرد.

«ابومهدی المهندس» نایب‌رئیس حشد شعبی در واکنش به حمله آمریکایی‌ها به مواضع حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار تأکید کرد: «خون شهدا و مجروحین هدر نخواهد رفت و نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha