پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را نشان وحدت ایران و عراق دانست و گفت: آمریکا منتظر ضربات حشد الشعبی باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه تأکید کرد: آمریکا جنگ با عراق را آغاز کرده و باید منتظر ضربات ملت عراق و حشد الشعبی باشد تا هیچ جایی برای آنان باقی نماند.

وی تأکید کرد: حادثه شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس بیانگر حقایقی است که اولین آن وحدت ملت عراق و ایران می باشد که با وحدت این دو شهید و شهادت همزمان آنان صورت گرفت و خون ایرانی و عراقی در سرزمین امام حسین (ع) با هم آمیخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی ادامه داد: حقیقت دوم وحدت آمریکا رژیم صهیونیستی است که امروز با کوهی استوار برخورد کرد. حقیقت سوم راه شهادت است.

وی با بیان اینکه روابط دیپلماسی و صبر مطلوب است، گفت: هیچ راهی به جز شهادت برای تحقق اهداف ما وجود ندارد.

امام جمعه نجف اشرف، حقیقت چهارم را دشمنی آشکار آمریکا با حشد الشعبی دانست و گفت: حقیقت پنجم این است که آمریکا با نقض حاکمیت عراق، تمامی عرف های بین المللی را زیر پا گذاشت.

وی حقیقت ششم را محکومیت حمله آمریکا به نیرو های بسیج مردمی توسط مرجعیت دینی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با اشاره به اینکه شهادت سردار سلیمانی و المهندس جهان را برهه جدید قرار داد و به خواست خداوند عراق میدان جنگ حق و باطل می شود، گفت: جهان از تحولات مجهول سخنی می گوید، امّا ما آن را وعده الهی می دانیم.

وی افزود: آمریکا به شهروندان خود در عراق هشدار داد و از آنان خواست که کشور را تر کنند و این دلیلی بر شکست آن است.

خطیب نجف اشرف خطاب به ملت عراق گفت: تمامی این اتفاقات از تجاوز، خونریزی و خشونت، هزینه آزادی ما از دست صدام و هزینه استقلال ما و ورودمان به تجربه جدید است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی این مصیبت را به ملت و رهبری جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و اشاره کرد: شهید سلیمانی در تمامی نبرد های دفاع از عراق و حرم حضرت زینب (س) حضور داشت و اولین نقشه پیروزی در "جرف الصخر" را او ترسیم کرد.

وی افزود: ملت عراق با هر که در کنار او ایستاد وفادار خواهد ماند و قلبش به روی ملت ایران باز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha