پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه نبرد حقیقی ما اقتصادی یا سیاسی نیست، بلکه فرهنگی و تمدنی است، گفت: زن در برابر سه خطر گوشه گیری، انحراف و نادانی قرار دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه نبرد حقیقی ما اقتصادی یا سیاسی نیست، بلکه فرهنگی و تمدنی است، گفت: زن در برابر سه خطر گوشه گیری، انحراف و نادانی قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در سومین جشنواره "دختران فاطمی" که در سالن امام حسین(ع) حسینیه فاطمة الکبری برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) دارای جایگاه و مراتب بشری و فوق بشری است و ما باید در مراتب بشری به ایشان اقتدا کنیم.

وی در سخنان خود به سه مورد از خطراتی که دختران با آن مواجه هستند، پرداخت و گفت: اولین خطر گوشه گیری و دوری از صحنه است و گوشه گیری خطری برای فریب دختران ماست و حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: (کلکم راع وکلکم مسؤول عن رعیته) "به راستی که همه شما حافظ و سرپرستید و همه شما جوابگوی مردم زیردست خود هستید" و همچنین فرمودند: (من لم یهتم بأمور المسلمین فلیس بمسلم)، "هر کس به امور مسلمانان توجهی نداشته باشد، مسلمان نیست" و قرآن نیز در خصوص زنان و مردان مؤمن  و راستگو سخن می گوید.

امام جمعه نجف اشرف مورد دوم را مسئله انحراف دانست و گفت: اسلام از زنان می خواهد که ارزش های خود را حفظ کرده و آن را از ابتذال و بی بند و باری حفظ کنند و هم زمان از آنان می خواهد که به گونه ای در جامعه حاضر شود که وسوسه انگیز نباشد و از هویت خود دور نشود، پس اسلام خواهان یک حضور عالمانه، فرهنگی و فاطمی است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی نادانی و گمراهی را سومین خطر برای زنان دانست و با بیان اینکه دشمنان ما به دنبال این هستند که زنان ما در نادانی و گمراهی بمانند، افزود: ما زنان و دخترانی را می خواهیم که متمدن، آگاه به راه درست و حق و پایبند به ارزش های دینی باشند، گوشه گیر و منزوی نباشند و بدانند کجا قدم بگذارند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به دوران بعد از رحلت حضرت رسول اکرم(ع)، گفت: حضرت زهرا (س) بعد از حضرت رسول (ص) دو راه در پیش داشت؛ اول اینکه تسلیم شود که هزینه این انتخاب نابودی اسلام و تسلیم در برابر گمراهی بود.

روحانی شیعه عراقی با بیان اینکه گزینه دوم حضور، مقابله و ایستادگی در برابر ستمگران و هزینه آن غصب حق آن حضرت و تعرض به ایشان بود، گفت: این گزینه، انتخاب تمامی ائمه (علیهم السلام) بود و آنان سختی های زیادی را تحمل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در بُعد دیگر بیاناتش، با اشاره به اینکه عراق در دوران بعد از سرنگونگی رژیم طاغوتی صدام دو راه در پیش داشت، گفت: اولین راه تسلیم شدن و پذیرفتن هر گونه حکومت و دوم، مسئولیت پذیری و ایمان به اینکه عراق متعلق به عراقی ها و اهل بیت (ع) است، بود.

وی ادامه داد: بحمدالله عراقی با توصیه های مرجعیت، خط حاکمیت و استقلال را برگزیده و خودشان نظام حکومتی را انتخاب کردند.

امام جمعه نجف اشرف در همین راستا به مراحل سه گانه عراق بعد از سرنگونی رژیم بعثی صدام اشاره کرد و گفت: مرحله اول؛ تأسیس نظام حکومتی بود که عراقی ها در تأسیس نظامی سیاسی و نوشتن قانون اساسی موفق عمل کردند.

وی ادامه داد: مرحله دوم مقابله مسلحانه با تروریسم و داعش بود که در این مرحله وارد جنگ مسلحانه شده و بعد از اینکه جهان از داعش حمایت کرد، ما در این جنگ پیروز شدیم. اگر زنان در این جنگ پشت سر مردان نمی ایستادند و از آنان حمایت نمی کردند، شکست بزرگی می خوردیم.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی مرحله سوم را مرحله اصلاح و نابودی فساد دانست و افزود: در این مرحله آمریکا برای شکست این پروژه و منحرف کردن مسیر ما وارد عمل شد.

وی با بیان اینکه خواهان اصلاحاتی هستیم که هویت عراقی را حفظ کند، افزود: ما بار دیگر در این نبرد بعد از ورود آمریکا و منحرفین و به برکت شهدا، مرجعیت و فرهنگ کربلا بر فتنه پیروز شدیم و طرح سرقت روند اصلاحات را ناکام گذاشتیم و حضور میلیونی مردم در تظاهرات تأکیدی است بر حرکت ما در مسیر امام علی و حضرت زهرا (سلام الله علیهما) با شعار "آمریکا هرگز هرگز".

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در پایان تصریح کرد: نبرد حقیقی ما سیاسی یا اقتصادی نیست، بلکه نبرد تمدنی و فرهنگی است و حضرت صاحب الزمان (عج) نبرد تمدنی با جهان را رهبری خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha