چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ربانی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: امروز نبرد بین‌المللی بین تمدن اسلامی و غربی ایجاد شده و آنها تلاش می کنند که تمدنشان متزلزل نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، حجت الاسلام و المسلمین ربانی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران شهرکرد با بیان این که انقلاب اسلامی معجزه‌ای الهی بود و دشمنان باور نمی‌کردند که این انقلاب شکل گرفته و ادامه یابد، گفت: این انقلاب با رهبری امام (ره) و اکنون مقام معظم رهبری مثل یک مشعل فروزان در جهان می‌درخشد.

وی با اشاره به این که احیای تمدن اسلامی یک مسئله اساسی و بنیادین و چیزی است که دشمن از آن احساس خطر می‌کند، ابراز داشت: تمدن اسلامی در برابر فرهنگ و جریان سلطه و استکبار که تلاش کرده است این فرهنگ خاموش شود، ایستادگی کرده و امروز انقلاب اسلامی احیاء کننده این تمدن است.

رئیس مرکز خدمات حوزه در ادامه با اشاره به این که کشورهای غربی از حجاب زنان مسلمان احساس خطر می‌کنند و این ترس آنها ریشه در احیای هویت اسلامی دارد، افزود: امروز نبرد بین‌المللی بین تمدن اسلامی و غربی ایجاد شده و آنها تلاش می کنند که تمدنشان متزلزل نشود.

وی با تاکید بر این که دشمن برای مقابله با انقلاب برنامه‌ریزی کرده و ما هم باید برای مقابله با آنها تمام قوا و سرمایه‌هایمان را بسیج کنیم، ادامه داد: همان طور که در جنگ هشت ساله همه دنیا جمع شدند و خدا ما را پیروز کرد و دشمن شکست خورد، در نبرد فرهنگی و تمدنی نیز پیروز خواهیم شد، به شرطی که اصول آن را رعایت و امکانات خود را بسیج نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان این که نقش طلاب در نبرد فرهنگی، جهانی خواهد بود و تأثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، گفت: انس با قرآن، حفظ آیات و روایات، خوب درس خواندن، تمرین نویسندگی، تهذیب نفس، رعایت تقوا و مطالعه می‌تواند شما طلاب را در این جنگ تمدنی موفق گرداند.

وی، ایران را منادی فرهنگ اسلام در دنیا خواند و گفت: درست است که دشمنان همه قدرت خود را برای مقابله با ما به کار می‌برند اما ما در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت داشته‌ایم.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه خطاب به بانوان طلبه خاطرنشان کرد: شما از سربازان جبهه فرهنگی هستید و بدانید که ما پیروزیم.

برپایه این گزارش، در پایان این دیدار، رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، از طلاب و اساتید ممتاز مدارس علمیه خواهران شهرکرد تجلیل کرد.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha