پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه های نماز جمعه، به پایان فتنه داخلی ایران بعد از حضور گسترده مردم در خیابان و حمایت از نظام کنونی اشاره کرد و گفت: این تظاهرات مردمی آرزو های رژیم صهیونیستی را بر باد داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه، پیروزی های حاصل شده توسط ارتش عراق بر تروریست های داعش در جنگ اخیر را تبریک گفت و اشاره کرد: ما خواستار اجرای انتخابات در وقت معین آن هستیم، این در حالی است که برخی خواستار تعویق انتخابات هستند که توجیهات آنان درست نیست.

وی ادامه داد: بازگشت آوارگان مستمر است و پنج هزار خانواده به منطقه القائم بازگشته اند که به معنی تدوام بازگشت است.

حجت الاسلام قپانچی با اشاره به اینکه برخی نبود منابع مالی کافی و ساز و کار سالم و پاک را بهانه ی ای برای تعویق انتخابات می دانند، افزود: این موارد به طور کامل مهیاست.

وی افزایش قیمت هر بشگه نفت به 68 دلار را عالی دانست و بر ضرورت رعایت حال شهروندان و عدم کاهش حقوق کارمندان تاکید کرد.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر از خطبه به درخواست آمریکا مبنی بر آزادی مقامات رژیم سابق و پافشاری بر بازگشت بعثی ها به حکومت اشاره کرد و گفت: این درخواست از سوی مقامات عراقی رد شده است.

حضور مردم ایران، فتنه داخلی را خاموش کرد

حجت الاسلام قپانچی در بخشی از سخنان خود به پایان فتنه داخلی ایران بعد از حضور گسترده مردم در خیابان و حمایت از نظام کنونی اشاره کرد و گفت: این تظاهرات مردمی آرزو های رژیم صهیونیستی را که نتانیاهو گفته بود: "با سقوط نظام ایرن، اسرائیلی ها و ایرانی ها دوست خواهند شد"، بر باد داد.

وی ادامه داد: فریاد و حضور همیشگی مردم ایران در صحنه، فتنه هایی را که از آن طرف مرز ها می آید، خاموش می کند.

ضرورت حمایت از جوانان در شغل،‌ ازدواج و مسکن

امام جمعه نجف اشرف در خطبه های دینی بر مسئولیت حمایت و حفظ جوانان تاکید کرد و گفت: آیا مسئولیت ما حمایت از جوانان است یا فریب دادن آنان؟

وی افزود: امروز شاهد تلاش هایی برای فریب و  جذب جوانان از راه های نامشروع و با هدف گمراهی و وارد کردن آنان در جنگ علیه دین هستیم.

سید قپانچی اشاره کرد: مسئولیت دینی و ملی ما حمایت از جوانان، خدمت به آنان و فراهم آوردن فرصت شغلی و کمک به آن در مسکن، ازدواج و تحصیلات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha