جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس

حوزه/ علما و احزاب اسلامی لبنان هر کدام با صدور بیانیه ی جداگانه ای شهادت سرادر سلیمانی و ابو مهدی المهندس را تسلیت گفته و تأکید کردند: واکنش شدیدی در انتظار آمریکاست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، علما و احزاب اسلامی لبنان هر کدام با صدور بیانیه ی جداگانه ای شهادت سرادر سلیمانی و ابو مهدی المهندس را تسلیت گفته و تأکید کردند: واکنش شدیدی در انتظار آمریکاست.

آیت الله قبلان: این عملیات تروریستی را به شدت محکوم می کنیم

آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی لبنان شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و دوستان آن ها را به آیت الله خامنه ای و آیت الله سیستانی، ملت عراق و ایران و تمامی ملت های اسلامی تسلیت گفت.

وی افزود: ما این عملیات تروریستی را به شدت محکوم کرده و دولت آمریکا را مسئول پیامد های خطرناک آن می دانیم.

آیت الله قبلان تصریح کرد: این عملیات تروریستی به منزله اعلام جنگ است و ترامپ با آن می خواهد از بحران ها و رسوایی های خود فرار کند.

وی اشاره کرد: اشغالگران آمریکایی در عراق محکوم به نابودی هستند، به ویژه که شخصیت های دینی عراق ظلم ستیز بوده و اشغالگران را بیرون می کنند.

آیت الله نابلسی: شهید سلیمانی نمادی از تاریخ ما در عصر کنونی هستند

آیت الله عفیف نابلسی در بیانیه خود گفت: ای امت مقاومت، ای ملت های آزاد جهان و ای ملت عزیز ایران، خداوند ستارگانی از شهدای والا مقام در رأس آن سردار سلیمانی انقلابی بزرگ و ابو مهدی المهندس را برگزید.

آیت الله نابلسی این شهادت را به امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله، ملت های ایران، عراق، فلسطین، یمن و سوریه تبریک گفت.

وی تأکید کرد: شهید قاسم سلیمانی نمادی از تاریخ ما در عصر حاضر است و وی شاهد تمامی دستاورد های مقاومت در مقابله با صهیونیست ها و آمریکایی ها و شرور ترین گروهک های روی زمین بود و توانست با آنان مبارزه کرده و شکستشان دهد و اکنون آزادگان منتظر واکنش بعدی هستند.

رئیس علمای صور: خون شهدای مقاومت به حضور آمریکا و اسرائیل پایان خواهد داد

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در بیانیه ای شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را به رهبری و ملت ایران و به مرجعیت و ملت عراق تسلیت گفت و اشاره کرد: خون این شهدا به کار پروژه آمریکایی صهیونیستی در منطقه پایان خواهد داد.

وی افزود: لبنان از جمله کشور هایی است که بسیار به سردار سلیمانی مدیون است. شهید سلیمانی به ملت و مقاومت لبنان عشق ورزید و این عشق در جنگ 33 روزه تجلی یافت.

شیخ یاسین تصریح کرد: تلاش های شهید سلیمانی و برادرانش در راستای حمایت از انسانیت و اسلام در برابر طمع ورزی های صهیونیستی آمریکایی بود.

رئیس علمای صور با اشاره به اینکه حماقت آمریکا با پیامد های وخیمی در سطح جهان همراه خواهد بود، از ملت های منطقه و قدرت های مقاومت خواست برای آزادی منطقه از اشغالگران تلاش بیشتری داشته باشند.

شیخ قطان: فقدان رهبران مجاهد را به مسلمانان و ایرانیان تسلیت می گوییم

شیخ احمد قطان روحانی اهل سنت لبنان در پیامی گفت: فقدان رهبران مجاهد که به دست دشمنان بشریت به شهادت رسیدند را به آزادگان جهان، مسلمانان و ایرانیان تسلیت می گوییم.

وی تأکید کرد: ما یقین داریم که واکنش علیه آمریکا درد آور خواهد بود.

هئیت علمای بیروت ترور سردار سلیمانی و المهندس را محکوم کرد

هیئت علمای بیروت حمله آمریکا به عراق و ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را محکوم کرد و این مصیبت را به امام خامنه ای، مسئولین جمهوری اسلامی و ملت ایران و ملت عراق تسلیت گفت.

هیئت علما با بیان اینکه آمریکا تمامی خطوط را زیر پا گذاشته و مسئول این تجاوز ظالمانه است، گفت: این اقدام ممکن است منطقه را به جنگ بزرگی بکشاند.

این هیئت تأکید کرد: این حق جمهوری اسلامی است که علیه این اقدام بزدلانه و احمقانه واکنش نشان دهد.

جنبش امت: خون شهدا پیروزی های بی نظیری برای محور مقاومت محقق خواهد کرد

جنبش امت لبنان جنایت وحشیانه آمریکا در ترور شهید سلیمانی و المهندس را محکوم و تأکید کرد: آمریکا بار دیگر نشان داد که رهبر تروریسم و نماد آن در جهان است و این چیزی است که تاریخ، حاضر و آینده نشان می دهد.

این جنبش افزود: اگر سردار سلیمانی، حشد الشعبی عراقی، مقاومت لبنان و ارتش سوریه نبود، داعش، النصره، القائده و تمامی گروهک های تروریستی تکفیری بر همه جا مسلط می شدند.

جنبش امت اشاره کرد: خون شهدا پیروزی های بی نظیر و جدیدی برای محور مقاومت محقق خواهد کرد و این آغاز پایان آمریکا در منطقه و نابودی رژیم اسرائیل خواهد بود.

تجمع علمای مسلمان لبنان: واکنش شدیدی در انتظار آمریکاست

تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را به محضر ولی الله الاعظم امام مهدی (عج)، امام خامنه ای، مراجع تقلید، مسئولین جمهوری اسلامی به ویژه فرماندهی سپاه پاسداران، امت اسلامی و ملت ایران و عراق تسلیت گفت و اشاره کرد: این حماقت دونالد ترامپ نیرو های آمریکا را در معرض خطر رزمندگان محور مقاومت قرار می دهد.

تجمع علما افزود: ما اطمینان داریم که امام امت و رهبر محور مقاومت امام خامنه ای تنها حرف نیست، بلکه آثار آن را به زودی خواهیم دید و واکنش شدیدی در پی خواهد داشت و تنها به به خروج آمریکا از عراق و سوریه محدود نخواهد شد.

علمای لبنان پارلمان عراق را به تصویب قانونی در جهت خروج نیرو های آمریکا از عراق دعوت کرد و ملت عراق را به کنار گذاشتن اختلافات داخلی و حمایت از حشد الشعبی توصیه کرد.

شیخ ماهر حمود: شهدا پیروزی را محقق خواهند ساخت

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت تصریح کرد: محور مقاومت ناگهان با خبر شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس مواجه شد.

وی افزود: ما همزمانی که از این مصیبت دردمند و ناراحت هستیم، بشارت می دهیم که شهدا با خون خود پیروزی را محقق خواهند ساخت.

جبهه عمل اسلامی لبنان: حمله آمریکا به عراق، هدف قرار دادن تمامی امت است

جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه ای جنایت تروریستی و بزدلانه آمریکا که منجر به شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس شد را محکوم کرد.

جبهه عمل اسلامی تجاوز آمریکا را هدف قرار دادن امنیت و استقرار عراق و منطقه دانست و گفت: مسئولیت این جنایت به عهده آمریکا و هم پیمانان آن است.

عمل اسلامی با بیان اینکه حمله آمریکا به عراق هدف قرار دادن امت اسلامی و عربی است، بر ضرورت یکپارچه کردن تلاش ها، موضع گیری ها و پتانسیل ها در جهت مقابله با مرحله آینده که با طوفان امنیتی و نظامی و سیاسی بزرگی همراه خواهد بود، تأکید کرد.

جنبش توحید اسلامی: راه سردار سلیمانی باید ادامه یابد

 جنبش توحید اسلامی لبنان در بیانیه ای شهادت سردار سلیمانی و المهندس را تسلیت گفت و این عملیات تروریستی را محکوم کرد.

جنبش توحید بر خروج آمریکا از عراق و ادامه راه سردار سلیمانی تأکید کرد و افزود: هدف آمریکا از تجاوز مستمر علیه امت های عربی و اسلامی، چپاول ثروت ها، کنترل سرنوشت آن ها و فروش سلاح های خود است.

علمای جبل عامل: شهادت سردار سلیمانی و المهندس بر قدرت محور مقاومت می افزاید

تجمع علمای جبل عامل لبنان شهادت سردار سلیمانی و المهندس را به امام خامنه ای و مرجعیت عراق تسلیت و تبریک گفت و اشاره کرد: این شهادت بر قدرت و وحدت محور مقاومت در مقابله با پروژه صهیونیستی آمریکایی می افزاید.

علمای جبل عامل تجاوز علیه حاکمیت عراق را تجاوز علیه تمامی محور مقاومت دانستند و گفتند: سردار سلیمانی دوستدار لبنان بود و در راه ملت و مقاومت آن جانفشانی کرد و لبنان هرگز تلاش های او را فراموش نخواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha