جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید سردار قاسم سلیمانی

حوزه/ "مارکو کارنلوس" دیپلمات سابق ایتالیایی گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی از اختلافات طایفه‌ای عبور کرد و از حمایت چشمگیر کُردها و اهل سنت بهره مند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "مارکو کارنلوس" دیپلمات سابق ایتالیایی با بیان اینکه شهید سردار قاسم سلیمانی از اختلافات طایفه‌ای عبور کرد و از حمایت چشمگیر کردها و اهل سنت بهره مند شد، گفت: جایگاه آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از ترور سردار شهید سلیمانی، بهتر نشد.

وی با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی یک شخصیت بزرگی است که توانست مقاومت را در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، یمن و نوار غزه پایه ریزی کند، بیان داشت: مراسم تشییع شهید سلیمانی از زمان تشییع امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بی سابقه بود.

دیپلمات ایتالیایی افزود: جایگاه اسرائیل و آمریکا بعد از ترور شهید سردار سلیمانی بهتر نشد و خروج آمریکا از افغانستان با ذلّت و خواری بود.

کارنلوس به شماری از دستاوردهایی که توسط شهید سردار سلیمانی تحقق یافت اشاره کرد و گفت: این موارد شامل تصویب خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق، تقویت تسلط دولت سوریه بر مناطق مهم سوریه، رهبران عرب روابط خود را با سوریه تحکیم بخشیدند و حضور مستمر حزب الله در عرصه سیاسی لبنان است.

وی تصریح کرد: همچنین جنبش "انصار الله" یمن به شهر مأرب نزدیک شده و جنبش حماس همچنان کنترل غزه را به دست دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha