جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سردار شهید سلیمانی

حوزه/ رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل اعلام کرد: اطلاعاتی که بخش اطلاعات نظامی به ایالات متحده آمریکا داده، در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نقش داشته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "تمیر هایمن" رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل اعلام کرد: اطلاعاتی که بخش اطلاعات نظامی این رژیم به ایالات متحده آمریکا داده، در ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نقش داشته است.

وی در مصاحبه با شبکه ۱۲ اسرائیل گفت: اتفاق مهمی که بر دولت آمریکا تأثیر گذاشت، حمایت اطلاعاتی اسرائیل در جمع آوری اطلاعات مربوط به ترور سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود.

هایمن مدعی شد: سرویس اطلاعات ما به آمریکایی ها خبر داد که فرمانده سپاه قدس برای عملیات گسترده علیه نیرو های آمریکا در خلیج فارس برنامه ریزی می کند و این اطلاعات به ارتش آمریکا منتقل شد و ارتش آمریکا بر این اساس علیه ایران قرار گرفت.

عضو سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی با بیان اینکه با انتقال این اطلاعات، تعامل آمریکا علیه ایرانی ها در منطقه تغییر یافت، گفت: اطلاعات برای اجرای عملیات ترور سردار شهید سلیمانی، از سوی اسرائیل به طرف آمریکایی انتقال یافت.

رئیس بخش اطلاعات اسرائیل تصریح کرد: این عملیات یکی از سلسله عملیات آشکار و پنهانی است که اسرائیل آن را اجرا کرده و با همکاری سازمان های دیگر مثل شاباک و موساد انجام گرفت.

این مسئول اسرائیلی بیان داشت: سرادر سلیمانی یکی از شخصیت هایی است که توانایی عملیاتی داشته و از راهبرد خصمانه علیه اسرائیل برخوردار بوده و می توان آن را در لیست سیاه قرار داد. همچنین او یکی از شخصیت هایی است که علیه اسرائیل قدرت بالا و ایدئولوژی خطرناکی داشت.

وی ادامه داد: از شخصیت های دیگر که دارای چنین ویژگی هایی بود و ترور شد، "بهاء ابو العطا" مسئول ارشد جنبش جهاد اسلامی در غزه بود که ۲ سال پیش در عملیات کمربند مشکی ترور شد.

هایمن تأکید کرد: بعد از یک سال و نیم از زمان ترور سردار سلیمانی، همچنان تأثیر وی از ناحیه تقویت قدرت ایران در منطقه باقی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha