پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شفیق ناظم الغبرا استاد علوم سیاسی دانشگاه کویت

حوزه/ دکتر شفیق ناظم الغبرا گفت: فرماندهان نظامی آمریکا می دانند که در نبرد علیه ایران نمی توانند به پیروزی برسند و به این مسئله پی بردند که خروج از درگیری نظامی با ایران هرگز ممکن نخواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دکتر شفیق ناظم الغبرا استاد علوم سیاسی دانشگاه کویت در مقاله ای که در سایت القدس العربی منتشر شد، گفت: ترور دانشمند هسته ای ایران شهید محسن فخری زاده در تهران بیانگر تلاش رژیم اسرائیل و ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری ایران از دستیابی به قدرت و توانایی های هسته ای است و این درگیری جدیدی نیست؛ چرا که اظهارات مسئولین رژیم اسرائیل به این مسئله اشاره دارد. ترور سردار شهید قاسم سلیمانی در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی نیز بیانگر طبیعت درگیری آمریکایی اسرائیلی با ایران بود، امّا این ترور میزان همکاری اسرائیل و آمریکا را آشکار کرد و در این عملیات جای پای موساد و آمریکا وجود دارد.

استاد دانشگاه کویت با طرح این سؤال که چرا این عملیات اکنون انجام گرفت؟ گفت: هدف اصلی دولت بایدن و تحریک ایران به هدف قرار دادن پایگاه های نظامی است و این مسئله بر افکار عمومی آمریکا تأثیر می گذارد و کار را برای دولت جدید در احیای توافق هسته ای سخت می کند و ناتوان ساختن بایدن در بازگشت به توافق هسته ای موجب برداشته شدن تحریم های ایران خواهد شد.

وی ادامه داد: رژیم اسرائیل از سیاست های دولت بایدن می ترسد و این رژیم می داند که وزیر امور خارجه آینده آمریکا به دنبال بازگشت به توافق هسته ای است.

خورشید امپراتوری آمریکا در حال غروب کردن است

الغبرا در بخش دیگر مقاله خود نوشت: آمریکا امروز بر دو پروژه تقسیم شده است؛ اول حفظ امپراتوری و سلطه گری، جنگ ها و جلوگیری از پیشرفت کشور های قدرتمند دیگر و حمایت از اسرائیل به هر قیمتی که باشد، دوم اینکه آمریکا می داند که خورشید امپراتوری آمریکا در حال غروب کردن است و این به خاطر کثرت گسترش نظامی و کثرت جنگ ها، اقتصاد نامناسب و عمیق شدن شکاف داخلی است.

فرماندهان نظامی آمریکا می دانند که در نبرد علیه ایران ناتوان هستند

استاد علوم سیاسی بیان داشت: فرماندهان نظامی آمریکا می دانند که در نبرد علیه ایران نمی توانند به پیروزی برسند و به این مسئله پی بردند که خروج از درگیری نظامی با ایران هرگز ممکن نخواهد بود. با توجه به اینکه جنگ در عراق از سال ۲۰۰۳ تا امروز طول کشیده، جنگ با ایران چقدر طول خواهد کشید، لذا بعید است که با ایران وارد جنگ شود؛ چرا که این مسئله بسیار سخت تر و خطرناکتر است.

شمارش معکوس فروپاشی میراث امپراتوری ایالات متحده آمریکا آغاز شده

شفیق الغبرا در پایان تصریح کرد: شمارش معکوس روند انتقال به مرحله فروپاشی میراث امپراتوری ایالات متحده آمریکا آغاز شده و در مرحله ابتدایی قرار دارد. تنش با ایران از نشانه و مظهر فروپاشی امپراتوری آمریکاست که با توافقنامه های تسلیحاتی، ایجاد تنش و ترس دیگران از کشور های اطراف آشکار شد .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha