دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بایدن و اسرائیل

حوزه/ جنگ روسیه و اوکراین، چراغ خطر را در اداره های تصمیم گیر اسرائیلی روشن کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جنگ روسیه و اوکراین، چراغ خطر را در اداره های تصمیم گیر اسرائیلی روشن کرده است؛ چرا که رژیم اسرائیل بعد از اینکه آمریکا اوکراین را در جنگ با روسیه تنها گذاشت، اعتمادش به ایالات متحده آمریکا کاهش یافته است.

کارشناسان اسرائیلی به نقشی که ایالات متحده آمریکا در صورت وقوع جنگی بزرگ با اسرائیل ایفا خواهد کرد، پرداختند.

روزنامه "اسرائیل الیوم" از طریق مصاحبه با کارشناسان برجسته امنیتی، سوالاتی را در خصوص میزان اعتماد به آمریکا در جنگ، مطرح کرده است.

"ایتان گلبوع" کارشناس امور ایالات متحده و روابط بین الملل در دانشگاه "بار ایلان"، با بیان اینکه رفتار آمریکا طی دهه های گذشته تغییر کرده و دارای نقاط ضعف بزرگی است، افزود: ایالات متحده و مردم آمریکا از جمله یهودی ها، التزام کمتری به اسرائیل دارند و انجیلی ها مثل سابق نیستند.

وی اشاره کرد: اسرائیل به سربازان آمریکایی نیاز ندارد، امّا نیازمند سلاح آنهاست و تا امروز تمامی سلاح هایی که نیاز داریم را دریافت نکردیم؛ چراکه آمریکایی که تأمین سوخت هواپیماها را به تأخیر می اندازند و بمب های نقطه زن را که قادر به تخریب و از بین بردن انبارها باشد در اختیار ما قرار نمی دهند.

این کارشناس اسرائیلی افزود: آمریکایی ها در جهت منافع خود، به دنبال این هستند که ما را کامل به بردگی بگیرند. علی رغم اینکه قدس شرقی و کرانه باختری منطقه امن و حیاتی برای امنیت اسرائیل به شمار می رود، آنها اجازه نمی دهند که در شرق قدس و کرانه باختری شهرک سازی کنیم.

از سوی دیگر "گرشون هاکوهین" پژوهشگر موسسه راهبردی امنیتی قدس گفت: آمریکا امروز یک دیوار سستی است؛ آمریکا در جنگ ۱۸ به ما کمک نکرد، در جنگ سینا ما را مجبور به عقب نشینی بی قید و شرط نمود، در جنگ ۷۳ تلاش کردند که ما را از بیشتر مناطق کرانه باختری عقب برانند و امروز آمریکا در برابر حضور نظامی ایران در سوریه، تنها گذاشته است.

ژنرال یعکوب عمیدرور رئیس سابق شورای امنیت رژیم اسرائیل گفت: ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۹۹ توافقنامه ای را برای تأسیس یک گروه برنامه ریزی راهبردی امضا کرد، امّا وقتی آمریکا نمی خواهد کاری بکند، این امر انجام نمی گیرد. نمونه امروز همان اوکراین است که در سال ۱۹۹۴ با آمریکا توافقنامه ای امضا کرد که براساس آن آمریکا متعهد شد که در صورت حمله به اوکراین، به این کشور کمک کند، امّا وقتی روز موعود رسید، آمریکا اوکراین را تنها گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha