سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نشست اتحادیه عرب

حوزه/ اتحادیه کشور های عربی طرح اسرائیل در الحاق بخش هایی از کرانه باختری را محکوم کرده و آن را جنایت جنگی جدیدی علیه فلسطینی ها دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اتحادیه کشور های عربی طرح اسرائیل در الحاق بخش هایی از کرانه باختری را محکوم کرده و آن را جنایت جنگی جدیدی علیه فلسطینی ها دانست.

اتحادیه عرب بعد از نشست خود که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بیانیه ای صادر کرد و گفت: اقدام رژیم اشغالگر اسرائیل در اجرای طرح  الحاق هر بخشی از اراضی فلسطین اشغالی ۱۹۶۷ از جمله دره اردن، شمال بحر المیت و شهرک سازی اسرائیلی به مثابه جنایت جنگی جدید علیه فلسطینی هاست که به کارنامه سرشار از جنایت های وحشیانه اسرائیل در حق ملت فلسطین و نقض آشکار پیمان نامه ها و تصمیمات سازمان ملل متحد و قانون بین المللی اضافه می شود.

وزیران امور خارجه کشور های عربی از دولت آمریکا خواستند به پیمان نامه های سازمان ملل و تصمیمات مرتبط با درگیری در منطقه خاورمیانه و مبانی و قانون بین المللی پایبند باشد و از حمایت طرح ها و برنامه های اسرائیل تحت عنوان طرح صلح آمریکایی که با هدف الحاق اراضی فلسطین اشغالی و تسلط به زور بر آن انجام می گیرد و فرصت صلح در منطقه را تهدید می کند، دست بردارد.

آنان رژیم اشغالگر صهیونیستی و دولت آمریکا را مسئول پیامدهای اجرای این طرح ها بر استقرار، امنیت و صلح بین المللی دانستند و تأکید کردند: کشور های عربی با تمام امکانات سیاسی، دیپلماسی، قانونی و مالی از هر تصمیم و اقدامی که فلسطین برای مقابله با طرح های اسرائیل در ارتکاب جنایت الحاق کرانه باختری و توسعه شهرک سازی استعماری، اتخاذ کند، حمایت می کنند.

وزیران خارجه عرب خواستار تشکیل جلسه برای الزام رژیم اشغالگر اسرائیلی به توقف اجرای طرح های استعماری از جمله توسعه شهرک سازی و پایان اشغالگری شدند که از سال ۱۹۶۷ میلادی آغاز شده است.

شایان ذکر است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آغاز جلسات دولت برای توسعه تسلط اسرائیل بر شهرک های یهودی در کرانه باختری و دره اردن خبر داده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha