جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد الاقصی

حوزه/ سازمان ملل متحد و کشور های اروپایی از رژیم اسرائیل خواستند اجازه دهد روند رأی گیری در قدس شرقی در چارچوب انتخابات قانون گذاری فلسطین، انجام گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سازمان ملل متحد و کشور های اروپایی از رژیم اسرائیل خواستند اجازه دهد روند رأی گیری در قدس شرقی در چارچوب انتخابات قانون گذاری فلسطین که در یکم خرداد برگزار می شود، انجام گیرد.

"استفان دوجاریک" سخنگوی سازمان ملل در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سؤالی در خصوص مخالفت اسرائیل با برگزاری رأی گیری در قدس اشغالی، گفت: بسیار مهم است که فلسطینی ها در تمامی اراضی اشغالی فلسطین در این ساز و کار دموکراتیک مشارکت کنند.

وی تأکید کرد: باید به تمامی کسانی که در اراضی اشغالی فلسطین حق رأی دارند، فرصت مشارکت در انتخابات داده شود.

همچنین کشور های استونی، فرانسه، ایرلند، آلمان و بلژیک، اسرائیل را به اجرای انتخابات در تمامی اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی دعوت کرد.

این کشور ها از رژیم اسرائیل خواستند روند حضور ناظران بین المللی در تمامی اراضی اشغالی را بر اساس توافقنامه اسلو فراهم کند.

 کشور های اروپایی از آمادگی خود برای حمایت از انتخابات آزاد، عادلانه و فراگیر در تمایم اراضی اشغالی فلسطین اعلام کردند.

گفتنی است اگرچه این اقدام رو به جلو ارزیابی می شود اما راه حل اساسی قضیهفلسطین برگزاری یک انتخابات بی طرفانه و با حضور تمامی فلسطینی های اصیل (مسلمان  و غیرمسلمان) برای تعیین سرنوشت خود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha