پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بیانیه ۲۵۰ سازمان اروپایی برای پایان دادن به جنایات اسرائیل

حوزه/ بیش از ۲۵۰ سازمان، تشکیلات مذهبی، احزاب سیاسی و اتحادیه‌های کارگری در اروپا با انتشار بیانیه‌ای خواستار اجرای عدالت در قبال مردم فلسطین و پایان دادن به جنایات اسرائیل شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pnn، بیش از 250 سازمان و تشکیلات اروپایی با انتشار بیانیه‌ای خواستار توقف بی‌عدالتی علیه مردم فلسطین شدند.

بیش از 250 سازمان و تشکیلات مذهبی، احزاب سیاسی و اتحادیه‌های کارگری در اروپا از جمله 22 سازمان ایرلندی امروز با انتشار اعلامیه‌ای خواستار اجرای عدالت در قبال فلسطین، پایان دادن به جنایات اسرائیل و پاسخگویی کشورهای اتحادیه اروپا و دولت‌های اروپایی در سال 2017، در یکصدمین سالگرد اعلامیه بالفور شدند.

در این بیانیه آمده است: سال 2017 همچنین هفتادمین سالگرد طرح تقسیم فلسطین اشغالی توسط سازمان ملل متحد می‌باشد که در آن یهودیان شهرک نشین با وجود آن که تنها مالک 6% زمین‌های فلسطین بودند، 55% این سرزمین‌ به آن‌ها تعلق گرفت، جریانی که منجر به نقض حقوق مردم فلسطین، گرفتن حق تعیین سرنوشت آنان شده و در سال «نکبت» 1974، بیش از 750 هزار فلسطینی از خانه‌هایشان آواره شدند.

* رسیدن عدالت بدون درنظر گرفتن واقعیات تاریخی غیرممکن است

بیانیه می افزاید: سالگردهای فوق نقش قدرت‌های استعماری را در ایجاد وضعیت فاجعه آمیزی که تا به امروز ادامه دارد نشان می‌دهد و رسیدن عدالت بدون درنظر گرفتن واقعیات تاریخی غیرممکن است.

امضا کنندگان این بیانیه از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواستند تا همدستی با رژیم صهیونیستی در شهرک سازی غیرقانونی اسرائیل را متوقف سازدند. آن‌ها خواستار پایان یافتن فوری محاصره نوار غزه، آزادی جنبش فلسطین، برابری برای تمامی مردم سرزمین‌های اشغالی، احترام به حق فلسطینیان و بازگشت فوری آوارگان فلسطینی شدند.

آن‌ها همچنین خواستار تعلیق توافقنامه انجمن اتحادیه اروپا با اسرائیل تا زمانی شدند که این رژیم دست از نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشر بردارد.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha