پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
توطئه جدید اسرائیل در اشغال ۳۶ هکتار اراضی دره اردن

حوزه/یک ناظر محلی روز گذشته اعلام کرد که صهیونیست‌ها به روستای بردله در فلسطین حمله کرده و حکم تخلیه ۳۶ هکتار زمین خصوصی فلسطینیان را به کشاورزان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، یک مقام آگاه محلی روز گذشته اعلام کرد که رژیم صهیونیستی برای اشغال 36 هکتار زمین از روستای فلسطینی بردله در شمال شرقی شهر فلسطینی طوباس در شمال دره اردن آماده می‌شود.

ممتاز بشارت ناظر فعالیت‌های شهرک‌سازی اسرائیل در منطقه طوباس به خبرنگاران فلسطینی گفت: کارکنان به اصطلاح اداره عمران اسرائیل با پشتیبانی خودروهای نظامی اسرائیلی به روستای بردله حمله کرده و به ساکنان محلی این منطقه حکم تخلیه دادند. آن‌ها قصد دارند مردم محلی و مالکان فلسطینی 36.88 هکتار زمین‌های خصوصی را به بهانه‌های امنیتی از خانه‌هایشان بیرون کنند.

بشارت گفت: اسرائیل این زمین‌ها را توقیف کرده تا بخش‌هایی از دیوار حائل را که در نزدیکی روستا واقع شده تکمیل سازد.

اداره عمران یک نهاد نظامی اسرائیلی است که تسلط بر منطقه فلسطینی سی در کرانه باختری را با همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین به دست آورده است.

نظامیان اسرائیلی دائما کشاورزان محلی فلسطینی در این مناطق را مورد حمله قرار داده، تراکتورها و تانک‌های آب آن‌ها را مصادره کرده و جریمه‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل می‌کنند تا آن‌ها را به تخلیه زمین‌هایشان مجبور سازند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با الحاق دره اردن به یک منطقه کاملا تحت اشغال اسرائیل، سرزمین‌های فلسطینی را تا حد ممکن از هم بپاشد. به همین منظور نیز اسرائیل ده‌ها شهرک‌ یهودی نشین و ایستگاه‌های کشاورزی در دره اردن ایجاد کرده که یک سوم کرانه باختری اشغالی را دربر می‌گیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha