سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دفاعیه پایان نامه در الازهر

حوزه/ آمریکا تا کنون کمک های اقتصادی زیادی به مصر ارائه کرده اما هدف آنها کمک به مصر نبوده، بلکه هدف آمریکایی ها رسیدن به اهدافی بوده که به سود آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رضا موسی عبدالوهاب دانشجوی الازهر پایان نامه خود با موضوع روابط مصر و آمریکا از 1958 تا 1978؛ بررسی جوانب اقتصادی و فرهنگی را دفاع کرد.

این رساله دکترا بیان می کند که مصر و آمریکا دو کشور مطرح در سطح جهان هستند که هرکدام از آنها اهداف تعریف شده ای برای خود دارند و دو کشور  همکاری های اقتصادی مختلفی در زمینه های گرفتن وام، همکاری کشاورزی، بازرگانی، واردات کالا، ساخت شهرهای جدید، انرژی و خودروسازی داشته اند و دو کشور در راستای برقراری این روابط، شوراهای مشترکی را نیز با عضویت نمایندگانی از دو کشور تاسیس کرده اند.

وی در این رساله تاکید کرد که آمریکا تا کنون کمک های اقتصادی زیادی به مصر ارائه کرده اما هدف آمریکا در تمام این موارد، کمک به مصر نبوده بلکه هدف آمریکایی ها رسیدن به اهدافی بوده که به سود آمریکا است و بنابراین کمک های آنها توجیه سیاسی برای خود آنها داشته تا به اهداف زیر دست یابند:

رویارویی با افزایش نفوذ شوروی در منطقه.

دست یابی به راه های دریایی و هوایی و نفت کشورهای عربی.

تقویت صلح در منطقه با هدف تامین امنیت اسرائیل.

ایجاد سازش میان اسرائیل و کشورهای همسایه آن.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha